Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbaar leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://achtergrondinformatie.vensters.nl/p/VenstersPO/6192449487635168" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
In principe wordt gewerkt met leerstofjaargroepen. Binnen deze groepen wordt wel gekeken naar wat elke leerling nodig heeft aan ondersteuning en uitdaging. Naar aanleiding van leerlingaantallen of behoeftes van leerlingen wordt soms gekozen voor combinatiegroepen.
Bewegingsonderwijs en creativiteit staan bij ons hoog in het vaandel. We hebben daarvoor dan ook aparte docenten aangesteld.
Onze prioriteit is de leerlingen zo goed mogelijk onderwijs te bieden en ze veel mogelijkheden mee te geven voor een positief en mooi leven. We proberen daarom zo veelzijdig mogelijk te zijn.
De kleuters werken en leren het gehele jaar in thema's. De kinderen komen binnen samen met hun ouders. Zij hangen samen de jas en tas aan de kapstok en gaan daarna naar de klas. In de klas kunnen de kinderen samen met hun ouders een boekje gaan lezen. Nadat de ouders om 8.30 zijn vertrokken gaan de kinderen in de kring, in de kring komen diverse leerdoelen aan bod, zoals rekenen, Nederlandse taal, voorlezen, ruimtelijk aanbod, sociale vaardigheden etc. Door de dag heen spelen de kinderen in de thema hoeken, doen activiteiten met de leerkracht individueel en in kleine groepjes. Ook worden kinderen soms extra uitgedaagd of ondersteund door onze onderwijs assistent. Een groot gedeelte spelen de kinderen ook buiten op het plein.
Kinderen leren hier namelijk ontzettend veel van als het gaat om sociale vaardigheden, spelen, motorische ontwikkeling en ruimtelijk inzicht. Een aantal keren per maand gymmen de kinderen ook samen met de gymleerkracht in de gymzaal, dit is vooral spannend maar zeker ook erg leuk!
De deur van de school gaat om 8.20 open en de kinderen worden ontvangen bij de voordeur. We willen dan alle kinderen op tijd op school zijn zodat we echt om 8.30 kunnen beginnen. Het eerste half uur wordt er eigenlijk in elke groep gelezen tot 9.00. Dit is vrij lezen van boeken die uit onze schoolbibliotheek komen of opgehaald zijn uit de biebbus. Ook worden er activiteiten door de leerkracht georganiseerd welke over lezen en leesplezier gaan.
Om 9.00 wordt er rekenen gegeven. De kinderen krijgen instructie als dat nodig is en gaan zoveel als mogelijk zelfstandig aan het werk. Waar nodig ondersteunt de leerkracht het rekenen.
Hierna hebben de kinderen even tijd voor een tussendoortje en 15 minuten buitenspelen. Als de kinderen terugkomen in de klas staat het onderwijs in het teken van de Nederlandse taal. Met de methode Nieuw Nedrelands (taal en spelling) zijn de kinderen dan vaak 90 minuten per dag aan het werk.
In het middagprogramma werken de kinderen aan Engels, schrijven, verkeer, wereldoriëntatie etc.
- volgt -Toekomstig aanbod aan extra ondersteuning
ambities zijn om de extra onderwijsbehoefte doormiddel van executieve functies en een passend aanbod in het curriculum vorm te geven.
De kleuters werken en leren het gehele jaar in thema's. Nadat de ouders om 8.30 zijn vertrokken gaan de kinderen in de kring, in de kring komen diverse leerdoelen aan bod, zoals rekenen, Nederlandse taal, voorlezen, ruimtelijk aanbod, sociale vaardigheden etc. Door de dag heen spelen de kinderen in de thema hoeken, doen activiteiten met de leerkracht individueel en in kleine groepjes. Ook worden kinderen soms extra uitgedaagd of ondersteund door onze onderwijs assistent. Een groot gedeelte spelen de kinderen ook buiten op het plein.
Kinderen leren hier namelijk ontzettend veel van als het gaat om sociale vaardigheden, spelen, motorische ontwikkeling en ruimtelijk inzicht. Een aantal keren per maand gymmen de kinderen ook samen met de gymleerkracht in de gymzaal, dit is vooral spannend maar zeker ook erg leuk!