Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbaar leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://achtergrondinformatie.vensters.nl/p/VenstersPO/6192449487635168" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Het onderwijs kan op verschillende manieren georganiseerd worden. De school kiest zelf hoe leerlingen worden gegroepeerd en wat de invulling is van de beschikbare onderwijstijd. Soms zijn er op de school extra middelen die helpen bij het organiseren van het onderwijs.
In onze kleutergroepen staan de taal-, reken-, en sociaal-emotionele ontwikkeling centraal. Het is niet mogelijk om hier een aantal uur per week aan 'te plakken'. Gedurende de hele dag wordt er op een betekenisvolle manier onderwijs gegeven.
We gebruiken hiervoor specifiek opgestelde doelen en werken vanuit een beredeneerd aanbod voor alle kinderen. Elke twee weken komen peuters van Kibeo bij onze kleutergroep 'op visite'. Zij nemen dan deel aan betekenisvolle activiteiten in de groep.
Bij ons op school zijn alle kinderen welkom. We zetten ons als team in om de onderwijsbehoeften van de kinderen goed in kaart te brengen. De insteek is dat ook kinderen met extra ondersteuningsbehoeften bij ons op school kunnen komen. We stemmen ons onderwijs af op de onderwijsbehoeften van een kind. Mocht het zo zijn dat we dit niet alleen voor elkaar krijgen dan gaan we samen met ouders en externe begeleiding op zoek naar een manier om dit wel te realiseren.
Het schoolondersteuningsprofiel kunt u altijd opvragen bij de intern begeleider of de directeur.Toekomstig aanbod aan extra ondersteuning
Op Het Samenspel willen wij bij een aanmelding van een nieuwe leerling altijd kijken naar de mogelijkheden van opvangbaarheid binnen onze school. We willen ernaar streven dat de kinderen die wonen in Wolphaartsdijk ook op het dorp naar school kunnen gaan.
We gaan in gesprek met ouders hierover en zullen eventueel met andere professionals samen kijken wat wij als school kunnen betekenen. We kennen hierin onze grenzen. In het SOP staan die ook beschreven.
Wij bieden in de groepen 1 en 2 een beredeneerd aanbod aan in ons onderwijs. Hiermee proberen we zo goed mogelijk af te stemmen op het ontwikkelingsniveau van de kinderen en aan te sluiten bij de behoeften van de kinderen.
We gebruiken hiervoor ook de module beredeneerd aanbod van Kijk 0-7. Deze geeft ons heel veel informatie over de leerdoelen die we in ons onderwijs nastreven. Tevens zijn de ontwikkelings- en leerlijnen uitgangspunt. Doordat bij de opvang ook gewerkt wordt met KIJK 0-7 ontstaat er een doorlopende ontwikkellijn.