Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbare schoolweging en leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/3418f8d2-188d-490e-88d6-436f8aba8b8a" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Het onderwijs kan op verschillende manieren georganiseerd worden. De school kiest zelf hoe leerlingen worden gegroepeerd en wat de invulling is van de beschikbare onderwijstijd. Soms zijn er op de school extra middelen die helpen bij het organiseren van het onderwijs.
Op de Hieronymusschool streven we ernaar om het onderwijsproces zo in te richten dat iedere leerling zich optimaal kan ontwikkelen. Daarvoor is het belangrijk dat de leerkracht de individuele leerling goed kent, zicht heeft op de ontwikkeling van het kind en de groep. Zo kan de leerkracht bepalen welk lesaanbod het kind dan wel de groep nodig heeft. Daar waar nodig volgt extra ondersteuning. Afhankelijk van wat er nodig en mogelijk is wordt de extra begeleiding door de leerkracht zelf, binnen de groep gegeven. Soms is het wenselijk dat een leerling individuele (of in een klein groepje) begeleiding krijgt buiten de groep. Dit kan tijdelijk zijn, maar ook structureel. Dit laatste gebeurt met name bij kinderen met specifieke onderwijsbehoeften. De inzet van de extra ondersteuning buiten de groep wordt overlegd en vastgesteld samen met de intern begeleider.
Op de Hieronymusschool vinden we dat elk kind recht heeft op goed, passend en thuis nabij onderwijs. In beginsel zijn wij het eens met de stelling dat zo veel mogelijk kinderen regulier primair onderwijs moeten kunnen volgen. Dat betekent dat alle kinderen uit de directe omgeving van de school welkom zijn, mits wij kunnen voldoen aan de onderwijsbehoefte van het kind. Onze school richt zich op het geven van basisondersteuning en in enkele gevallen op het geven van extra ondersteuning. Wij realiseren ons dat we een zorgplicht hebben.