Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare scholen: <b>alle basisscholen</b><br /> <a href="https://achtergrondinformatie.vensters.nl/p/VenstersPO/6192449487635156" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Verdeling naar leerjaar en leeftijd toont hoe de leerlingen op deze school zijn verdeeld naar leerjaar en naar leeftijd. Ook wordt de verdeling van de leerlingen vergeleken met de verdeling van de leerlingen op een vergelijkbare school.
We werken met een continurooster van 8.30 uur tot 14.30 uur, m.u.v. woensdag: tot 12.15 uur.
Voor de jongste kleuters (4-jarigen) kunnen we, zeker aan het begin van hun schoolloopbaan, het weekrooster in overleg met ouders, zo nodig aanpassen.
De school is ’s morgens open vanaf 8.20 uur, dan wordt de buitendeur geopend door een medewerker van de Speelwagen. Ouders/verzorgers mogen mee naar binnen komen, voor leerlingen in groep 4 t/m 8 vragen wij ouders het meelopen te beperken. Dit i.v.m. het bevorderen van de zelfstandigheid van de leerlingen.
Op de Speelwagen worden alle leerlingen ’s morgens begroet door de leerkrachten. De lessen starten om 8.30 uur, ouders/verzorgers worden verzocht om dan de klas en de gang te hebben verlaten.
Wij werken met een continurooster. Daarin wordt tijdens de twee pauzes eerst onder leiding van de leerkracht gegeten terwijl er bijvoorbeeld wordt voorgelezen. Daarna spelen we meestal buiten, als het weer dat toelaat. Bij slecht weer spelen de kinderen binnen.
Er wordt in vier tijdvakken buiten gespeeld onder toezicht van ons eigen personeel. Er zijn 2 groepen tegelijk op het plein aanwezig.
Bij het uitgaan van de school wachten ouders/verzorgers buiten tot na schooltijd. Voor de voor- en naschoolse opvang hebben wij contact met professionele kinderopvangorganisaties. Mocht u hiervan gebruik willen maken, kunt u met de betreffende organisaties en ook via school contact opnemen voor meer informatie.
Goed leren kan alleen als een kind zich veilig voelt op school, als het zichzelf kan zijn. Scholen hebben daarom regels, plannen en programma’s om het gevoel van veiligheid te vergroten. Zo wordt de veiligheid van een leerling, een klas of de hele school in de gaten gehouden. Wat de school doet en hoe de omgeving en ouders hierbij worden betrokken, dat kan alleen de school je vertellen.