Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbare schoolweging en leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/3418f8d2-188d-490e-88d6-436f8aba8b8a" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Onze school werkt met 8 groepen. Dat wil niet zeggen dat de kinderen altijd bij elkaar zitten. We werken bijvoorbeeld tijdens technisch lezen met niveaugroepen. Groep 4 t/m 7 zitten dan door elkaar op niveau. Dit gebeurt ook met handenarbeid en techniek op de vrijdagmiddagen. Steeds vaker wordt deze manier van werken toegepast. Zo ook met het maatjeslezen. De kinderen van groep 3 lezen dan samen met kinderen van groep 7 en of 8. Ook wordt er binnen de groep vaak samengewerkt met kleine groepjes. Bijvoorbeeld bij het maken van een werkstuk of een PowerPoint presentatie.
In het ondersteuningsprofiel kwam onze school uit op de volgende scores :
smalle zorgschool 100%
brede ondersteuningsschool 94%
inclusieve school 83%
Recent is er een nieuwe vragenlijst afgenomen, waarbij we er van uit gaan dat de scores nog wat hoger komen te liggen.
In de groepen 1 en 2 inzet tutoren, extra taalaanbod Piramideproject. Ook kinderen die meer uitdaging nodig hebben worden extra begeleid.
in de groepen 3 t/m 8 inzet van de onderwijs en klassenassistent. In de groep en kleine groepjes buiten de groep. ( Ralfi en Connect lezen en rekenen)
Rt wordt gegeven in de groepen 5 t/m 8 en elke dinsdag is er een middag voor de meer en hoogbegaafde kinderen op school. Zij krijgen die middag extra uitdaging/ werk aangeboden.
De Intern Begeleider is er voor alle kinderen van de school. Zij kijkt zowel naar de groepsprocessen als naar leerlingen individueel.
De IBer en tutoren en assistenten worden ingezet voor het aantal dagdelen dat staat aangegeven.