Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbaar leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://achtergrondinformatie.vensters.nl/p/VenstersPO/6192449487635168" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Het onderwijs kan op verschillende manieren georganiseerd worden. De school kiest zelf hoe leerlingen worden gegroepeerd en wat de invulling is van de beschikbare onderwijstijd. Soms zijn er op de school extra middelen die helpen bij het organiseren van het onderwijs.
Het schooljaar starten we met drie combinatiegroepen 1-2. De leerkrachten van groep 1 en 2 werken middels Beredeneerd Aanbod planmatig aan doelgerichte activiteiten, binnen een thema. De kinderen worden gevolgd door middel van het Digikeuzebord.
De leerlingen van hogere groepen (vanaf groep 3) zitten per leerjaar bij elkaar. Dit schooljaar hebben wij twee groepen 5 en twee groepen 7.
Het onderwijs in de hogere leerjaren wordt in grote lijnen nog vormgegeven binnen de kaders van het leerstofjaarklassensysteem. Het leerstofjaarklassensysteem wordt flexibel ingevuld. We proberen kinderen met betrekking tot de leerstof weliswaar zo lang mogelijk als één groep te benaderen, maar binnen dit systeem houden we rekening met verschillen tussen kinderen en bieden we de uitdaging en ondersteuning die ze nodig hebben. Deze extra ondersteuning krijgt vorm in de interventies binnen en buiten de groep, die door leerkrachten, onderwijsassistent en leerkrachtondersteuner wordt aangeboden, voor alle kinderen die qua ontwikkeling en speciale onderwijsbehoeften dit extra steuntje in de rug nodig hebben.
0Toekomstig aanbod aan extra ondersteuning
De komende jaren willen wij ons verder ontwikkelen in de begeleiding van leerlingen met een extra ondersteuningsbehoefte. Hiervoor zetten wij onder meer in op de volgende onderwerpen:
- Verdere verbetering instructievaardigheden EDI: differentiatie gericht op de meer- en hoogbegaafde leerling.
- Kwaliteit differentiatie ON1, ON2 en ON3.
- Gebruik aspecten van bewegend leren.
Het is mogelijk dat de school extra aanbod organiseert voor het jonge kind. Die extra aandacht is bijvoorbeeld beschikbaar in samenwerking met de peuterspeelzaal, het kinderdagverblijf of in de groepen 1 en 2 van de basisschool. Het doel is om te zorgen voor een goede start op de basisschool.