Kindcentrum Beukenlaan

Beukenlaan 42 9674 CC Winschoten

  • Voor de allerkleinsten is er ruimte om te spelen, te ontdekken en te rusten.
  • Om het (voor) lezen te stimuleren, kunnen de onderbouwkinderen boekjes lenen en thuis lekker lezen.
  • In de schooltuin ervaren kinderen hoe de natuur, met soms wat hulp, alles laat groeien en bloeien.
  • Een plek om samen te werken en te leren

Het team

Toelichting van de school

Er zijn veel leerkrachten op het kindcentrum met een specifieke taak. Een specialist is een leerkracht die zich op een bepaald gebied heeft geschoold en op basis hiervan een specifieke taak en verantwoordelijkheden heeft. Zo kent de school de volgende specialisten: 

  • Cultuurcoördinator
  • Gedragsspecialist
  • Sociale veiligheidscoördinator en KiVa-specialist
  • Dyslexie en leesspecialist
  • Rekencoördinator
  • Hoogbegaafdheidsspecialist
  • ICT-coördinator
  • Sport- en spelcoördinator
  • Specialist begeleiden

Vakleerkrachten op deze school

Hoe wordt vervanging geregeld?

Voor vervanging van leerkrachten maken wij gebruik van een invalpool op stichting niveau. Binnen onze organisatie hebben wij een leerkrachtondersteuner aangesteld, zij vervangt als er geen inval beschikbaar is. We werken aan de hand van een kwaliteitskaart: lesuitval. Op deze manier willen wij lesuitval voorkomen. 

Directie van de school

Medewerkers op deze school (instellingsniveau)

Hoe is de verdeling mannen en vrouwen?

Bron

Wat is de leeftijd van de teamleden?

Bron

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bron

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Toelichting van de school

Vakleerkrachten gymnastiek:

Vakleerkracht gymnastiek vanaf groep 3.

Vakleerkracht kleutergymnastiek: Nijntje beweegdiploma.

Vakleerkracht muziek voor alle groepen.

Klasindeling

  • Leerstofjaarklassen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Toelichting van de school

Op obs Beukenlaan wordt in de onderbouw geleerd vanuit spel. Kinderen worden door de leerkrachten op een interactieve manier uitgedaagd om in een leerrijke omgeving op ontdekking en op onderzoek te gaan. Er wordt thematisch gewerkt met behulp van de methode Kleuterplein. 

Bron

Leerjaar 3 t/m 8

Toelichting van de school

De kernvakken: lezen, taal, schrijven en rekenen zijn en blijven belangrijk binnen ons onderwijs. Onze lessen worden boeiend en betekenisvol gegeven, waardoor de betrokkenheid van kinderen zeer groot is. Dit doen we o.a. door veelvuldig gebruik te maken van activerende- en samenwerkingsopdrachten, het inzetten van materialen tijdens de instructie en door kinderen te stimuleren om te komen tot oplossingen. Vanaf groep 5 zijn kinderen in het bezit van een eigen Chrome Book. Wij zien het gebruik van ICT als middel om onze doelen te bereiken en zijn selectief in het gebruik. Spelling en bepaalde taalonderdelen worden verwerkt in werkboekjes. Wij maken gebruik van de adaptieve methode van Wereld in Getalen. Schrijven is bij ons een vak. Voor de wereldoriëntatievakken wordt gebruik gemaakt van geïntegreerde methode BLINK. Deze methode werkt aan de hand van thema's. Nadat kinderen kennis hebben opgedaan, gaan zij zelf op onderzoek uit om het thema te verdiepen en gaan dit vervolgens presenteren.

Bron

Extra mogelijkheden op deze school

Extra ondersteuning van de leerlingen

Toelichting van de school

Ondersteuning.

De organisatie van de leerlingenzorg wordt door OBS Beukenlaan uitgebreid beschreven in het schoolondersteuningsprofiel (SOP), deze is op onze school aanwezig en staat op de website van de school.

Leerlingenzorg.

De afgelopen jaren is het onderwijsbeleid sterk gericht geweest op de integratie van leerlingen met specifieke onderwijsbehoeften binnen het reguliere basisonderwijs, dit resulteert in passend onderwijs. Onder specifieke onderwijsbehoeften wordt onder anderen verstaan: kinderen met leerproblemen, leerachterstanden, gedragsproblemen, lichamelijke beperkingen, langdurig zieke kinderen en meer- en hoogbegaafde kinderen. Uitgangspunt van OBS Beukenlaan is de ontwikkeling van alle leerlingen ononderbroken te laten verlopen. Het leerlingvolgsysteem (cognitief: CITO en sociaal emotioneel: ZIEN) stelt ons in staat de ontwikkeling van de leerlingen goed te volgen tijdens de gehele schoolloopbaan. Tevens stelt het de leerkrachten in staat om regelmatig en systematisch gegevens te verzamelen omtrent de vorderingen van de leerlingen.

Welke specialisten ondersteunen op deze school?

Terug naar boven