Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbare schoolweging en leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/3418f8d2-188d-490e-88d6-436f8aba8b8a" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Vakleerkrachten gymnastiek:
Vakleerkracht gymnastiek vanaf groep 3.
Vakleerkracht kleutergymnastiek: Nijntje beweegdiploma.
Vakleerkracht muziek voor alle groepen.
Op obs Beukenlaan wordt in de onderbouw geleerd vanuit spel. Kinderen worden door de leerkrachten op een interactieve manier uitgedaagd om in een leerrijke omgeving op ontdekking en op onderzoek te gaan. Er wordt thematisch gewerkt met behulp van de methode Kleuterplein.
De kernvakken: lezen, taal, schrijven en rekenen zijn en blijven belangrijk binnen ons onderwijs. Onze lessen worden boeiend en betekenisvol gegeven, waardoor de betrokkenheid van kinderen zeer groot is. Dit doen we o.a. door veelvuldig gebruik te maken van activerende- en samenwerkingsopdrachten, het inzetten van materialen tijdens de instructie en door kinderen te stimuleren om te komen tot oplossingen. Vanaf groep 5 zijn kinderen in het bezit van een eigen Chrome Book. Wij zien het gebruik van ICT als middel om onze doelen te bereiken en zijn selectief in het gebruik. Spelling en bepaalde taalonderdelen worden verwerkt in werkboekjes. Wij maken gebruik van de adaptieve methode van Wereld in Getalen. Schrijven is bij ons een vak. Voor de wereldoriëntatievakken wordt gebruik gemaakt van geïntegreerde methode BLINK. Deze methode werkt aan de hand van thema's. Nadat kinderen kennis hebben opgedaan, gaan zij zelf op onderzoek uit om het thema te verdiepen en gaan dit vervolgens presenteren.
Ondersteuning.
De organisatie van de leerlingenzorg wordt door OBS Beukenlaan uitgebreid beschreven in het schoolondersteuningsprofiel (SOP), deze is op onze school aanwezig en staat op de website van de school.
Leerlingenzorg.
De afgelopen jaren is het onderwijsbeleid sterk gericht geweest op de integratie van leerlingen met specifieke onderwijsbehoeften binnen het reguliere basisonderwijs, dit resulteert in passend onderwijs. Onder specifieke onderwijsbehoeften wordt onder anderen verstaan: kinderen met leerproblemen, leerachterstanden, gedragsproblemen, lichamelijke beperkingen, langdurig zieke kinderen en meer- en hoogbegaafde kinderen. Uitgangspunt van OBS Beukenlaan is de ontwikkeling van alle leerlingen ononderbroken te laten verlopen. Het leerlingvolgsysteem (cognitief: CITO en sociaal emotioneel: ZIEN) stelt ons in staat de ontwikkeling van de leerlingen goed te volgen tijdens de gehele schoolloopbaan. Tevens stelt het de leerkrachten in staat om regelmatig en systematisch gegevens te verzamelen omtrent de vorderingen van de leerlingen.