Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het speciaal onderwijs met een vergelijkbaar leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/3418f8d2-188d-490e-88d6-436f8aba8b8a" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Leerlingen worden op basis van hun ontwikkelingsprofiel in een klas ingedeeld. Er is één kleutergroep waar alle leerlingen hun schoolloopbaan starten. Dit is de observatiegroep, hier wordt beoordeeld in welk profiel de leerling later komt. Verder is er in het SO een onderwijszorggroep, een structuurgroep en zijn er één of twee reguliere zml groepen (al naar gelang de groepsgrootte).
De systematiek is in het schoolondersteuningsprofiel uitgewerkt.
Er zijn twee kleutergroepen waar de leerjaren door elkaar zitten.
ER wordt gewerkt met de methode Piramide, rekenen staat niet als zodanig op het rooster. Dit is verwerkt in het aanbod.
In het schoolondersteuningsprofiel kunt u lezen dat de school naast de reguliere zml populatie ook leerlingen op school kan bedienen die extra ondersteuning (onderwijszorggroep) of extra structuur (structuurgroep) nodig hebben. De werkwijze staat tevens in het schoolondersteuningsprofiel beschreven.
Het te downloaden schoolondersteuningsprofiel is de tweede versie, vastgesteld in december 2015. Het schoolondersteuningsprofiel krijgt jaarlijks een update.