Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbare schoolweging en leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/3418f8d2-188d-490e-88d6-436f8aba8b8a" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Basisschool Stefanus kent geen traditionele klassen. Wij werken in 2 units (onderbouw: groep 1-2 en groep 3-4; bovenbouw: groep 5-6 en groep 7-8). Door een grote instroom van kleuters de afgelopen jaren, zijn er meer kinderen in de onderbouw dan in de bovenbouw.
Kinderen van verschillende leeftijden en met verschillende talenten en eigenschappen werken samen. In elke unit werken leerkrachten én onderwijsassistenten nauw samen. De leerkracht geeft instructies aan een kleine groep leerlingen en speelt daarbij in op de onderwijsbehoefte van ieder kind. De andere leerlingen van de unit werken in een aparte, open ruimte aan hun week- en dagtaken. De onderwijsassistent begeleidt en coacht de leerlingen hierin.
Ons team is positief ingesteld. Wij staan voor hetgeen wij zeggen en doen wat wij zeggen. Wij werken vanuit de gedeelde visie om onze kinderen op te leiden tot bewuste, positieve, kritische, daadkrachtige en zelfverzekerde (wereld)burgers. Iedere dag opnieuw streven wij dit na, iedere dag opnieuw leren en ontwikkelen wij.
De informatie over de onderwijstijd is een richtlijn. De werkelijke leertijd wordt afgestemd op de onderwijsbehoeften van de groep / leerling. We baseren ons op analysegegevens en informatie verkregen uit ervaring en observatie. Zo kan een groep met zwakke rekenresultaten extra leertijd rekenen krijgen. Wij zijn van mening dat een richtlijn fijn is, maar wanneer deze niet passend is, wijken wij ervan af.
Iedere school stelt een schoolondersteuningsprofiel op (te vinden op Website Bs Stefanus). In dit profiel beschrijft de school welke ondersteuning de school kan bieden en hoe deze ondersteuning is georganiseerd. De school moet minimaal de basisondersteuning die in het samenwerkingsverband is afgesproken realiseren. Daarnaast kan de school extra ondersteuning aanbieden.
Toekomstig aanbod aan extra ondersteuning
Bs Stefanus werkt nauw samen met Bs Hulsberg op het gebied van ondersteuning. Daar waar specialisme nodig is en Bs Stefanus deze niet zelf in huis heeft, kan deze vanuit Bs Hulsberg verzorgd worden. Mocht de gevraagde ondersteuning van Bs Hulsberg ontoereikend of niet aanwezig zijn, gaan we op zoek bij andere basisscholen binnen het cluster Beekdaelen of via de CPO-er (Clusterondersteuner Passend Onderwijs) van Innovo die aan de school gekoppeld is. Ondanks de geringe grootte van de school, kunnen we zodoende voldoende passende ondersteuning inzetten.
Voor-, tussen-, en naschoolse opvang
Buitenschoolse opvang bestaat uit voorschoolse opvang, naschoolse opvang, opvang op vrije school(mid)dagen, dan wel opvang tijdens schoolvakanties (m.u.v. erkende feestdagen), incidentele opvang of een combinatie hiervan.
Stichting Kinderopvang Nuth biedt buitenschoolse opvang (BSO) aan in Wijnandsrade op maandag, dinsdag en donderdag van 15.00-18.00u, op vrijdag van 12.00-18.00u. De kinderen zullen worden opgevangen in ruimte van de basisschool en maken ook gebruik van andere ruimtes binnen de school zoals de speelzaal.
Voor meer informatie over naschoolse opvang kunt u terecht bij:
Parallelstraat 44
6361 XK Nuth.
Tel: 045-5244323
E-mail: skn@kinderopvangnuth.nl
Website: www.kinderopvangnuth.nl