Op de 10 Bunder

Tienbundersweg 1 6321 CP Wijlre

  • Schoolfoto van Op de 10 Bunder
  • Schoolfoto van Op de 10 Bunder
  • Schoolfoto van Op de 10 Bunder
  • Schoolfoto van Op de 10 Bunder
  • Schoolfoto van Op de 10 Bunder

Het team

Toelichting van de school

Zie de bijlage voor de samenstelling van het team. 

Vakleerkrachten op deze school

Hoe wordt vervanging geregeld?

Indien personeel door ziekte niet in staat is om te komen werken of om een andere reden recht op verlof heeft, wordt er vervanging geregeld. Indien er geen vervanging beschikbaar is, wordt er intern gezocht naar een oplossing. Het kan zijn dat een parttime collega extra komt werken of dat een collega met ambulante taken de groep overneemt. Verder kunnen we gebruik maken van een Qrabll docent die les komt geven in zijn/ haar discipline. Mocht ook deze oplossing niet mogelijk zijn, dan zullen groepen worden samengevoegd. In het ergste geval worden leerlingen naar huis gestuurd. Dit is gelukkig nog nooit voorgekomen en zullen we uiteraard proberen te voorkomen.

Directie van de school

Medewerkers op deze school (instellingsniveau)

Hoe is de verdeling mannen en vrouwen?

Bron

Wat is de leeftijd van de teamleden?

Bron

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bron

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Toelichting van de school

Onze school differentieert op 3 niveaus met het Directie Instructie Model DIM) als kapstok

Aanpak 1: Deze risicoleerlingen hebben extra tijd en meer instructie nodig van de leerkracht.

Aanpak 2: Deze methodevolgers volstaan met de basisinstructie en kunnen daarna zelfstandig doorwerken.

Aanpak 3: Deze snelle leerlingen hebben minimale instructie nodig en werken veel zelfstandig.


Klasindeling

  • Leerstofjaarklassen
  • Combinatiegroepen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Toelichting van de school

De totalen van de kleutergroepen hebben we verder onderverdeeld in

  • Speelplezier 8.30 uur
  • Kringtijd 7.30 uur
  • Lichamelijke oefening 1.30 uur
  • Vrij spel 3.30 uur
  • Sociale redzaamheid 2.30 uur
  • Muziek 0.30 uur

Dat is totaal 24.00 uur.

Daarnaast hebben wij de bovenstaande vakken onderverdeeld het Speelplezier en Kringtijd.

Bron

Leerjaar 3 t/m 8

Bron

Extra mogelijkheden op deze school

Extra ondersteuning van de leerlingen

Toelichting van de school

Op dit moment volgen ongeveer 140 kinderen onderwijs aan onze school. Ieder kind verdient de zorg die past bij de onderwijsbehoefte. Ons leerlingvolgsysteem voldoet aan de nieuwste eisen. Dankzij de inzet ,betrokkenheid en kwaliteiten van het team kunnen wij op dit moment kinderen met de volgende aandachtspunten opvangen:

Concentratieproblemen, reken/ lees/taalproblemen, dyslexie, taalachterstanden, meerbegaafdheid, kinderen met ADHD en kinderen met ASS(autisme spectrum).

Verder werken wij op stichtingsniveau met onze interkomschil. Hierdoor kunnen wij terugvallen op onze orthopedagogen, psychologen en LB-ers, indien nodig.

Toekomstig aanbod aan extra ondersteuning

Het team van basisschool Op de 10 Bunder denkt in mogelijkheden als het gaat om (extra) ondersteuning van kinderen. Binnen de beschikbare kaders, aangereikt door het Ministerie van Onderwijs en onderwijsstichting kom Leren, zoeken wij naar een zo passend mogelijk aanbod voor de groep en het individuele kind. In de toekomst gaat basisschool Op de 10 Bunder extra inzetten op de basisvaardigheden van rekenen, taal, spelling en lezen. Hierbij gaat er een verkenning plaatsvinden t.a.v. het (adaptief) gebruik van leerlijnen en het expliciete directe instructiemodel (EDI). Vanuit het jaarplan heeft de implementatie van de SEL-competenties extra aandacht op het gebied van signaleren groepsbehoeften en aanpak passend binnen de schoolvisie.

Welke specialisten bieden extra ondersteuning op deze school?

Kwaliteitszorg en schoolplan

Download het schoolplan

Aanbod voor het jonge kind

Toelichting van de school

We werken in de groepen 1 t/m 8 met een twee jaarlijks programma m.b.t. thematisch werken. In de praktijk betekent dit, dat een thema vanuit verschillende invalshoeken wordt verkend en beleefd. De leerkrachten bekijken steeds wat het ontwikkelingsniveau is van het kind. Vanuit dit beeld proberen ze door verschillend lesaanbod en door aan te sluiten bij de kennis van het kind, het kind ervaringen te laten opdoen. Er zijn een aantal activiteiten die in de grote groep aangeboden worden, maar daarnaast worden de kinderen in kleine groepjes begeleid. Ook krijgen ze volop de kans omzelfstandig en in groepen en/of hoeken het thema te verkennen. Zo maken de kinderen zich, op verschillende manieren en al handelend de wereld om zich heen eigen. Daarnaast zorgen we ervoor dat er per jaar verschillende teken- en handvaardigheidstechnieken aan bod komen, zodat het repertoire uitgebreid wordt. Onze doelstelling hierbij is, om de kinderen actief bij hun eigen leerproces te betrekken en ze hun eigen leerproces mee te laten aansturen. De manier waarop kinderen leren (het leerproces) vinden we net zo belangrijk als het resultaat.

De basisgedachte achter het thematisch werken is Speelplezier waarmee in de kleutergroepen gewerkt wordt. De kinderen leren al (samen)spelend, bouwend, knutselenden onderzoekend over de wereld om zich heen. 

Terug naar boven