Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbaar leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://achtergrondinformatie.vensters.nl/p/VenstersPO/6192449487635168" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Het onderwijs kan op verschillende manieren georganiseerd worden. De school kiest zelf hoe leerlingen worden gegroepeerd en wat de invulling is van de beschikbare onderwijstijd. Soms zijn er op de school extra middelen die helpen bij het organiseren van het onderwijs.
Kleuters ontwikkelen zich spelenderwijs. Het stimuleren van de ontwikkeling van kleuters vraagt om een brede aanpak: spelen, werken, bewegen en het in gesprek zijn met elkaar. We bieden de kinderen een ruim aanbod aan activiteiten binnen een rijke leeromgeving, zodat elk kind de vaardigheden ontwikkelt in het tempo dat en op de manier die bij het kind past.
Voor meer informatie verwijzer we u naar de schoolgids van De Wegwijzer
In de schoolgids van De Wegwijzer, die u kunt downloaden bij de algemene gegevens, kunt u in hoofdstuk 4 alles lezen over de invulling van de onderwijstijd.
We gebruiken de onderwijstijd zo effectief mogelijk om de brede ontwikkeling van onze leerlingen mogelijk te maken. Er is een goed evenwicht tussen spanning en ontspanning.
Waar mogelijk willen we de inzet van specialisten binnen de school verhogen.
Het is mogelijk dat de school extra aanbod organiseert voor het jonge kind. Die extra aandacht is bijvoorbeeld beschikbaar in samenwerking met de peuterspeelzaal, het kinderdagverblijf of in de groepen 1 en 2 van de basisschool. Het doel is om te zorgen voor een goede start op de basisschool.