Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbare schoolweging en leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/3418f8d2-188d-490e-88d6-436f8aba8b8a" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Dit schooljaar hebben wij 4 combinatiegroepen: 1/2 (Iep), 3/4 (Wilg), 5/6 (Berk) en 7/8 (Linde). Deze groepen hebben ieder hun eigen lokaal. Soms werken kinderen bij een bepaald vakgebied op een ander niveau. Zij sluiten op dat moment aan in een andere groep. We noemen dat groepsdoorbrekend werken.
Op De Garve wordt veel aandacht besteed aan spel en beweging. Spelend leren staat bij de jongere kinderen zelfs centraal. Dagelijks gaan de kinderen minimaal twee keer naar buiten. Daarnaast krijgen de kinderen twee keer per week bewegingsonderwijs. Elke woensdag heeft een gedeelte van de groep kinderyoga.
Wij starten dit schooljaar met een scholingstraject over meer- en hoogbegaafdheid, voor alle leerkrachten. De komende jaren zullen we dan ook gebruiken om voor deze kinderen een nog passender onderwijsaanbod te realiseren. Daarnaast is er op De Garve veel kennis over dyslexie.
Tevens is er een leerkrachtondersteuner binnen school aanwezig. Zij werkt met individuele leerlingen, maar ook met kleine groepjes. Per leerling wordt gekeken naar de individuele ondersteuningsbehoefte.
In de kinderopvang van IKC De Garve werken medewerkers die extra gekwalificeerd zijn op het gebied van taal. Zij stimuleren de taalontwikkeling van ieder kind.
De school heeft veel uren lezen en taal op het programma staan. Deze uren gebruiken wij natuurlijk voor technisch lezen en begrijpend lezen, maar we vinden leesplezier ook erg belangrijk! Kinderen krijgen regelmatig de tijd om stil te lezen in een boek dat ze zelf uitgezocht hebben.