Wat is de klachtenregeling?
Wij hopen natuurlijk dat we deze procedure niet nodig hebben. Transparante en open communicatie binnen onze organisatie vinden wij erg belangrijk. Dit betekent dat u altijd bij ons terecht kunt met vragen en dat wij zo goed en eerlijk mogelijk deze vragen zullen beantwoorden. Ook wanneer we een andere kijk op zaken hebben dan u had verwacht hopen we dat u met ons het gesprek aan wilt blijven gaan. Wij willen hier graag de tijd voor nemen! Wij vragen u met ons opnieuw een afspraak te maken, zodat we de tijd kunnen nemen om goed naar u te luisteren.
Soms verloopt het gesprek anders dan verwacht of gaat u met een ontevreden gevoel naar huis. Wij vragen u dan opnieuw met ons in gesprek te gaan en te kijken of we nader tot elkaar kunnen komen of het ontevreden gevoel weg kunnen nemen. Mocht dit niet lukken dan is het goed om te weten dat we binnen onze stichting afspraken hebben gemaakt voor het oplossen van deze knelpunten. Wij noemen dit de klachtenprocedure.
Iedere belanghebbende binnen onze organisatie kan een beroep doen op deze procedure; alle geledingen, personeelsleden en ouders. Wordt de interne procedure niet naar tevredenheid afgerond dan kunt u een beroep doen op externe instanties. De gegevens treft u hier aan:
Interne procedure: -Constateert u een knelpunt m.b.t. tot uw kind, dan is de leerkracht het eerste aanspreekpunt. -Komt u hier in onderling overleg niet uit, dan wordt de directeur betrokken bij het vervolg. Van dit overleg wordt een kort verslag opgesteld en alle partijen ontvangen een afschrift van dit verslag. -Wanneer dit niet tot gewenst resultaat mocht leiden, kunt u contact opnemen met het College van Bestuur. De klacht dient schriftelijk te worden ingediend en onderbouwd. Vervolgens volgt er een afspraak. Van het gesprek wordt door het College van Bestuur een verslag gemaakt. -Leidt dit ook niet tot een gewenste situatie die voor alle partijen acceptabel is en tot tevredenheid stemt, dan kunt u contact opnemen met externe instanties.
Waar kunt u terecht?
Interne klachtencommissie:
College van Bestuur
Email: bestuurskantoor@spoz.nl
Contactadres: Berkenlaan 156,
4881 XE Zundert.
Tel. 06-21712550
Externe klachtencommissie:
Mevr. A. de Koning-Meeus,
Stichting KOMM
Email: kommadk@gmail.com
Contactgegevens: Postbus 75, 4850 AB Ulvenhout.
Tel. 06-10585367