Van der Muelen- Vastwijkschool

Singel 4 1381 AT Weesp

  • Schoolfoto van Van der Muelen- Vastwijkschool
  • Schoolfoto van Van der Muelen- Vastwijkschool
  • Schoolfoto van Van der Muelen- Vastwijkschool
  • Schoolfoto van Van der Muelen- Vastwijkschool
  • Schoolfoto van Van der Muelen- Vastwijkschool

Het team

Toelichting van de school

Onze school streeft naar een evenwichtige leeftijdsopbouw. De school heeft hier de afgelopen jaren bewust op ingezet.

We hebben het altijd als positief ervaren dat opgedane kennis van ervaren leerkrachten gecombineerd wordt met nieuwe inzichten van jonge en startende leerkrachten. De startende en jonge leerkracht maakt binnen onze school een ontwikkeling door van startende leerkracht naar senior leerkracht (vakbekwaam) en/of expert (specialist rekenen, taal, gedrag, RT, lezen, etc.).

Binnen ons team kennen wij weinig verloop, waardoor de opgedane kennis kan worden blijven ingezet binnen de school.
De leerkrachten ervaren het werken bij ons op school als erg plezierig. (Bron: Tevredenheidsonderzoek uitgezet door stichting Florente) 

Vakleerkrachten op deze school

Hoe wordt vervanging geregeld?

Bij ziekte of ander verlof (bijvoorbeeld studie of bijzonder verlof) van één vban de leerkrachten komt in principe een invalkracht. Een invalkracht zoeken wij eerst via onze stichting Florente, hier hebben wij een invalpool voor beschikbaar. Wanneer er geen invalkracht beschikbaar is, zoeken wij intern naar een oplossing. Bijvoorbeeld door de inzet van een onderwijsassistenten (onder verantwoording van een collega uit de betrteffende bouw) of een andere interne, de eerste dag van het verzuim. Soms kunnen wij geen vervanging organiseren, dan zijn wij helaas genoodzaakt de kinderen naar huis te sturen. Alleen wanneer wij de groep niet kunnen vervangen wordt u hierover geïnformeerd via Social Schools, het liefst de dag voor het verlof.

Directie van de school

Medewerkers op deze school (instellingsniveau)

Hoe is de verdeling mannen en vrouwen?

Bron

Wat is de leeftijd van de teamleden?

Bron

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bron

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Het onderwijs kan op verschillende manieren georganiseerd worden. De school kiest zelf hoe leerlingen worden gegroepeerd en wat de invulling is van de beschikbare onderwijstijd. Soms zijn er op de school extra middelen die helpen bij het organiseren van het onderwijs.

Klasindeling

  • Leerstofjaarklassen

Extra ondersteuning van de leerlingen

Toelichting van de school

Op de website van onze school vindt u ons schoolondersteuningsprofiel en het zorgplan, waarin is beschreven welk onderwijsaanbod onze school biedt. Het onderwijsaanbod is erop gericht onderwijs te bieden aan een hele brede groep leerlingen.

Er zijn gediplomeerde deskundigen aanwezig op het gebied van dyslexie, dyscalculie, leesspecialisten, specialisten meer- en hoogbegaafdheid, RT (remedial teacher), MRT (motorisch remedial teacher), interne begeleider, therapeut voor eenvoudige gedragsproblemen, Kanjerspecialist.

Onze school heeft zich gespecialiseerd in meer- en hoogbegaafdheid en leesonderwijs. Naast deze specialismes speelt het voorkomen van motorische- en gedrags-, werkhoudings- en leerproblemen een grote rol.

We zijn niet gespecialiseerd in zware gedragsproblemen, meerdere stoornissen in combinatie met zwaardere gedragsproblemen of leerlingen met lichamelijke beperkingen die specialistische hulp nodig hebben. De kennis is hiervoor niet aanwezig binnen onze school.


Welke specialisten ondersteunen op deze school?

Kwaliteitszorg en schoolplan

Download het schoolplan

Terug naar boven