Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbare schoolweging en leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/3418f8d2-188d-490e-88d6-436f8aba8b8a" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Kinderen van verschillende leeftijden zitten bij elkaar in kansrijke combinatiegroepen. Het aanbod en instructies worden afgestemd op de verschillende niveaus van de kinderen. Ons reken- en spellingonderwijs wordt ondersteund door Ipads en wordt gecombineerd met bewegend leren in de buitenlucht. Bij taal werken we vanuit een boek en in een schrift. Muziekonderwijs is stevig verankerd in onze school. Kinderen krijgen, naast de wekelijkse muzieklessen van de vakleerkracht, zangles in ons schoolkoor en leren instrumenten bespelen als trompet, klarinet of saxofoon. Ons wereld oriënterend onderwijs is thematisch en onderzoekend van aard. Aan de hand van onderzoeksvragen ontdekken en leren de kinderen, door inzet van coöperatief leren, over de wereld. Er is aandacht voor filosoferen. Dagelijks wordt de Daily Mile gelopen/gerend.
Vanuit de gedachte dat alle kinderen een passende plek in het onderwijs verdienen bieden wij onderwijs aan voor de kinderen uit onze wijk en daarbuiten. Zij hebben recht op onderwijs dat rekening houdt met hun behoeften en hen vervolgens uitdaagt. Kinderen gaan meestal naar het regulier onderwijs maar soms is er een meer speciale plek nodig, bijvoorbeeld in het speciaal (basis)onderwijs. Een dergelijke overstap komt echter pas in beeld als wij als school in samenspraak met ouders, het interne ondersteuningsteam (IOT) van onze stichting en eventuele externe hulpinstanties alles op alles hebben gezet om toe te komen aan de onderwijszorgbehoefte van het kind.
In het schoolondersteuningsprofiel, dat u hieronder kunt downloaden, beschrijven wij onze visie op zorgondersteuning en hoe wij ons hier in ontwikkelen. Hier kunt u lezen hoe wij passend onderwijs organiseren voor onze kinderen; welke zorg wij wel en welke zorg wij niet kunnen bieden.