Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbare schoolweging en leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/3418f8d2-188d-490e-88d6-436f8aba8b8a" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Het onderwijs kan op verschillende manieren georganiseerd worden. De school kiest zelf hoe leerlingen worden gegroepeerd en wat de invulling is van de beschikbare onderwijstijd. Soms zijn er op de school extra middelen die helpen bij het organiseren van het onderwijs.
We benoemen geen specifieke doelgroep waaraan wij als school ondersteuning kunnen bieden: in principe is elk kind welkom op onze school.
De grenzen van onze zorg zijn afhankelijk van het kind, de groep en de medewerker. Met andere woorden; de grens wordt bereikt wanneer we het kind of een groep kinderen structureel te kort doen en het IKC zich handelingsverlegen voelt.
Toekomstig aanbod aan extra ondersteuning
Schooljaar 2023-2024 zullen we ons meer gaan verdiepen en specialiseren met hulp vanuit het IOT m.b.t. MHB (meer en hoogbegaafdheid).
De methode Breinhelden m.b.t. executieve functies is ingezet vanaf schooljaar 2022- 2023 vanaf groep 1 t/m groep 8.Met ingang van schooljaar 2023-2024 starten we in groep 4 t/m groep 8 met de nieuwe methode WIG5 voor rekenen. Deze methode bevat voldoende leerstof op alle gebieden van de rekenontwikkeling.
Wij werken samen met Hoera Kindercentra: http://www.hoerakindercentra.nl
In toenemende mate is er een doorgaande lijn van kinderopvang/peuterprogramma van Hoera naar groep 1 van onze basisschool.
Projecten en vieringen worden bijvoorbeeld al zoveel mogelijk samen gedaan. De oudste peuters draaien regelmatig een dagdeel mee met de kleuters. Zo is de overgang naar groep 1 een stuk gemakkelijker!De lijnen zijn kort. We zijn bezig met een visie-traject in de doorgaande lijn tussen kinderopvang en basisschool.