Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare scholen: <b>alle basisscholen</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/00b49709-bc09-4503-9945-fe4292ce5dd7" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Verdeling naar leerjaar en leeftijd toont hoe de leerlingen op deze school zijn verdeeld naar leerjaar en naar leeftijd. Ook wordt de verdeling van de leerlingen vergeleken met de verdeling van de leerlingen op een vergelijkbare school.
Bij schooltijden en opvang wordt getoond hoe de school de schooldag inricht. Zichtbaar is welk rooster de school hanteert en welke vrije dagen en vakanties er zijn. Daarnaast is te zien of er voor- of naschoolse opvang is georganiseerd en zo ja, hoe en waar dat geregeld is.
Visie op gedrag:
Op onze school willen we, dat alle kinderen zich optimaal kunnen ontplooien in een veilige omgeving. Om te kunnen leren is het van groot belang dat leerlingen en leerkrachten zich veilig voelen binnen de school. Respect hebben voor elkaar en vertrouwen hebben in jezelf en in elkaar zijn belangrijk. Wij creëren een veilige omgeving door uit te gaan van verschillen, samen te werken en kinderen steeds meer autonomie te geven. Dat kunnen we niet alleen, het is belangrijk dat alle betrokkenen achter de regels staan en zich hieraan houden. Want het gedrag van de leerling mag niet ten koste gaan van de veiligheid binnen de school. Jaarlijkse handelingen door leerkrachten:
- Gewenst leerkrachtgedrag: Wees consequent, doe wat je zegt en geef zelf het juiste voorbeeld.
- We brengen iedere leerling in beeld door middel van Bosos en de methode Op school en ondernemen indien nodig een actie (bijvoorbeeld; een gesprek met leerling en/of ouders, maken een handelingsplan of we doen collegiale consultatie)
- We nemen ieder jaar een sociogram van de groep af en indien nodig doen we dit twee keer. Dit is vooral belangrijk bij een nieuwe groepssamenstelling.
- Om het jaar enquêteren we leerlingen en personeel over hun veiligheidsbeleving. De opbrengsten uit dit onderzoek gebruiken we om ons veiligheidsbeleid te verbeteren.
- Aan het begin van het schooljaar bekijken we de schoolregels en stellen we maximaal 5 schoolregels op. Bijvoorbeeld de volgende 5 regels: - Ik accepteer dat iedereen verschillend is - Ik behandel een ander zoals ik zelf behandeld wil worden - Ik ben rustig op de gang - Ik zorg voor de spullen en de omgeving - Ik luister naar een ander
- Leerlingen en leerkrachten houden zich aan de school- en groepsregels
- Reflectie op leerkrachtgedrag is belangrijk. Dit kan tijdens collegiale consultatie. We hanteren hierbij de vragenlijsten uit de Methode Goed Gedaan (Mijn aanpak en de Sfeer in mijn groep)
- Groep 5 en 6 krijgen preventief orka-lessen van Rino Vijverberg.