Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbaar leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://achtergrondinformatie.vensters.nl/p/VenstersPO/6192449487635168" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Het onderwijs kan op verschillende manieren georganiseerd worden. De school kiest zelf hoe leerlingen worden gegroepeerd en wat de invulling is van de beschikbare onderwijstijd. Soms zijn er op de school extra middelen die helpen bij het organiseren van het onderwijs.
De aanpak in groep 1-2 verschilt van die in de andere groepen. Ook de inrichting van het lokaal en de manier van werken is anders. Bijna alles wordt in spelvorm aangeboden. Vanuit projecten of thema's komen de vakken in samenhang aan de orde.
In de groepen 3 t/m 8 worden de lessen ondersteund door verschillende methodes.
Op de St. Bonifaciusschool wordt goed onderwijs gegeven aan een brede groep leerlingen. We brengen de onderwijsbehoeften van iedere leerling helder in kaart en kunnen zodoende passend onderwijs bieden. Als wij onvoldoende passend onderwijs kunnen bieden, dan gaan we met ouders in gesprek. Een betrouwbare gesprekspartner is dan de SAD (Schooladviesdienst van Wassenaar).
Wij hebben veel ervaring met het bieden van ondersteuning aan kinderen met dyslexie, dyscalculie ADHD/ADD, ASS (stoornis in het autistisch spectrum), DCD en Hoog- of meerbegaafdheid. Daarnaast kunnen de kinderen een luisterend oor vinden als er sprake is echtscheidingsproblematiek (KIES) of faalangst en/of zwakkere sociale vaardigheden.
Toekomstig aanbod aan extra ondersteuning
Herziening zorgstructuur.
Het is mogelijk dat de school extra aanbod organiseert voor het jonge kind. Die extra aandacht is bijvoorbeeld beschikbaar in samenwerking met de peuterspeelzaal, het kinderdagverblijf of in de groepen 1 en 2 van de basisschool. Het doel is om te zorgen voor een goede start op de basisschool.