Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbare schoolweging en leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/3418f8d2-188d-490e-88d6-436f8aba8b8a" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Het onderwijs kan op verschillende manieren georganiseerd worden. De school kiest zelf hoe leerlingen worden gegroepeerd en wat de invulling is van de beschikbare onderwijstijd. Soms zijn er op de school extra middelen die helpen bij het organiseren van het onderwijs.
Onderwijs
Op de Brug werken we in iedere groep op verschillende niveaus door te differentiëren in tempo, instructie, hoeveelheid en moeilijkheidsgraad. Daarbij blijven we hoge doelen stellen.
Plusgroep
Voor meer- en hoogbegaafde leerlingen van groep 1 t/m 8 heeft de Brug een plusgroep op vrijdagochtend. Tijdens deze ochtend krijgen deze leerlingen begeleiding van een externe hoogbegaafdheidsdeskundige. Zij biedt instructie en begeleiding bij het leren leren, bij extra verdiepende en verrijkende opdrachten en krijgen de kinderen een weektaak als opdracht. Hieraan werken zij gedurende de week in hun eigen klas.
Dyslexie
Op de Brug hebben we ruime ervaring met dyslexie. We zorgen voor effectieve ondersteuning en begeleiding door dyslectische kinderen extra oefening, andere instructie- en werkvormen en aangepast lesmateriaal aan te bieden.
Fysieke beperking
We hebben beperkte ervaring met ernstige gehoorproblemen en complexere fysieke beperkingen. Ons gebouw is rolstoeltoegankelijk. We beschikken over een invalidentoilet en een traplift.
ZAT
Wij hebben een eigen ZorgAdviesTeam. Dit team bestaat uit de Intern Begeleider, de Ambulant Begeleider, Schoolarts en/of Jeugdverpleegkundige van de GGD, schoolmaatschappelijk werkster, directeur en eventuele externen.
Toekomstig aanbod aan extra ondersteuning
Onze ambities zijn:
- de basisondersteuning verbeteren, zodat er meer preventief gehandeld zal/kan worden op eventuele problematieken die leerlingen ervaren in de groepen.
- het team professionaliseren in gedrag en een gedragsspecialist in de school krijgen
- het onderwijs aan meer- en hoogbegaafde leerlingen van groep 1 t/m 8 als een doorlopende lijn ontwikkelen. Dit onderwijs wordt in alle groepen op dezelfde wijze aangeboden.
Het is mogelijk dat de school extra aanbod organiseert voor het jonge kind. Die extra aandacht is bijvoorbeeld beschikbaar in samenwerking met de peuterspeelzaal, het kinderdagverblijf of in de groepen 1 en 2 van de basisschool. Het doel is om te zorgen voor een goede start op de basisschool.