Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbare schoolweging en leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/3418f8d2-188d-490e-88d6-436f8aba8b8a" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
In het huidige schooljaar (2019-2020) zijn de leerlingen verdeeld over 12 groepen, waarvan drie kleutergroepen. Ons streven is ieder schooljaar te starten met kleine groepen 1/2, zodat deze jonge kinderen alle ruimte en aandacht krijgen. Wij kennen twee kleine groepen 3 (15 kinderen per groep), een groep 4 en een groep 4/5, een groep 5, een groep 6, een groep 6/7, een groep 7 en een groep 8.
Naast klaslokalen hebben wij ruimten waarin kinderen kunnen samenwerken. Ook groepsdoorbrekend. De werkplekken in deze ruimten zijn mobiel en daardoor overal te gebruiken.
Wij werken vanuit thema`s bij de kleuters aan de doelen van het SLO.
We volgen de resultaten van de kinderen door gebruik te maken van het observatie instrument BOSOS.
Het overzicht van indeling lesuren is terug te vinden in Parnassys onder het kopje lesrooster.
Met Passend onderwijs willen we sterk inzetten op preventie. Dit doen we door onderwijsbehoeften tijdig te signaleren en daadwerkelijk samen te werken met kinderen en ouders. Ouders zien we als ervaringsdeskundigen en partner. Hun ervaringen, vragen en verwachtingen nemen we serieus. Wij onderzoeken en bieden ondersteuningsmogelijkheden in samenwerking met externe partners. Deze is erop gericht dat kinderen en hun ouders tijdig passende en samenhangende ondersteuning krijgen bij het leren, opvoeden en opgroeien (één kind, één gezin, één plan). Externe expertise op het gebied van onder meer dyslexie, (dyscalculie), logopedie wordt naar behoefte ingeschakeld. Een teamlid heeft op het gebied van hoogbegaafdheid een deel van de ECHA-opleiding gevolgd en stijgt daarmee uit boven het basisniveau van te verwachten kennis. Wij maken gebruik van de expertise van bovenschoolse (interne) specialisten hoogbegaafdheid en Taal-Lezen. Een onderwijscoach en zorgcoach maken -naast de IBer- vast deel uit van het ondersteuningsteam op school.