Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbare schoolweging en leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/3418f8d2-188d-490e-88d6-436f8aba8b8a" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Het onderwijs kan op verschillende manieren georganiseerd worden. De school kiest zelf hoe leerlingen worden gegroepeerd en wat de invulling is van de beschikbare onderwijstijd. Soms zijn er op de school extra middelen die helpen bij het organiseren van het onderwijs.
De urentabel is een gemiddelde over parallelgroepen. Gedurende het jaar worden keuzes gemaakt welke vakken extra aandacht nodig hebben. De focus ligt bij ons op de basisvakken taal, rekenen en lezen. Het grootste deel van onze onderwijstijd is gericht op deze basisvakken zodat de kinderen goed voorbereid de overstap naar het Voortgezet Onderwijs kunnen maken.
Naast de leervakken hebben we ook aandacht voor de creatieve ontwikkeling van de kinderen. Een aantal keren per jaar hebben alle groepen podiumpresentaties en eens in de 4 jaar voeren we met de hele school een grote kerstmusical op. Verder werken we met crea-circuits waar leerlingen groepsdoorbroken kunnen kiezen op welke manier ze creatief bezig willen zijn.
We werken volgens de aanpak Data - Duiden - Doelen - Doen. Door te toetsen hebben we steeds een goed beeld van wat kinderen goed kunnen en wat ze nog moeilijk vinden. We analyseren de uitslagen van de toetsen en maken daar nieuwe doelen op. Aan die doelen werken we in de klas. Deze aanpak gebeurt op groepsniveau, maar ook op schoolniveau. Met het hele team bespreken we de resultaten van de kinderen en stemmen we de aanpak en schoolontwikkeling hierop aan.
Toekomstig aanbod aan extra ondersteuning
Rekenen: we volgen scholing in het geven van effectieve, doelgerichte rekenlessen waarbij we maximaal willen aansluiten op de verschillen tussen kinderen.
Taal/ lezen: In de onderbouw hebben we meer aandacht voor woordenschat. We hebben een samenwerking met de bibliotheek voor leesbevordering: de Bibliotheek op school
Thematisch werken: We ontwikkelen een manier van werken waarin jonge kinderen meer spelend de ruimte krijgen om te leren.
Geregeld krijgen we jonge kinderen met een VVE-indicatie Op school. Deze kinderen hebben op de peuterspeelzaal al een speciaal aanbod gehad. In onze kleutergroepen zetten we dit aanbod door. Hierbij hebben we een warme overdracht van de peuterspeelzaal naar ons.
We werken met het programma Logo3000. Binnen onze thema's is taalontwikkeling ook een belangrijk onderdeel.