Johan Frisoschool voor Christelijk Basisonderwijs

Hooilandplein 44 6708 RT Wageningen

  • Schoolfoto van Johan Frisoschool voor Christelijk Basisonderwijs
  • Schoolfoto van Johan Frisoschool voor Christelijk Basisonderwijs
  • Schoolfoto van Johan Frisoschool voor Christelijk Basisonderwijs
  • Schoolfoto van Johan Frisoschool voor Christelijk Basisonderwijs
  • Schoolfoto van Johan Frisoschool voor Christelijk Basisonderwijs

Het team

Toelichting van de school

We hebben een enthousiast en betrokken team met veel verschillende talenten. Met elkaar werken we aan de ontwikkeling van de kinderen. Leren is teamwork! De teamleden zijn verdeeld over actieteams in school. De actieteams zijn de ruggengraad van de schoolontwikkeling. Ieder actieteam werkt een speerpunt van de schoolontwikkeling uit. Er zijn 5 actieteams:

  • Actieteam Brede ontwikkeling
  • Actieteam didactisch handelen
  • Actieteam de basis op orde
  • Actieteam Sociaal emotionele ontwikkeling
  • Actieteam PR en communicatie

Zowel de kleuters als de bovenbouw krijgt gymlessen van vakleerkrachten. Hierin werken we samen met het sportbedrijf Sportconnector. De kleuters hebben bewegingsonderwijs in het gymlokaal op school. Vanaf groep 3 lopen de kinderen naar de gymzaal in de buurt.

Vakleerkrachten op deze school

Hoe wordt vervanging geregeld?

Bij verlof of ziekte van personeel werken we de volgende stappen in volgorde af:

  • Een invalverzoek bij invalpool Ippon. Wanneer daar niemand beschikbaar is ...
  • Inzet oud-collega's die soms voor onze school kunnen werken. Wanneer dat niet mogelijk is ....
  • Verzoek tot extra werken door een collega. Wanneer die mogelijkheid er niet is ....
  • Inzet ambulante tijd IB of directie. Wanneer daar geen ruimte is ...
  • Flexibele invulling door inzet OA's, samen nemen van groepen, verdelen enz. Wanneer dat niet mogelijk of verantwoord is ....
  • De klas blijft thuis en krijgt werk via de digitale omgeving

Directie van de school

Medewerkers op deze school (instellingsniveau)

Hoe is de verdeling mannen en vrouwen?

Bron

Wat is de leeftijd van de teamleden?

Bron

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bron

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Het onderwijs kan op verschillende manieren georganiseerd worden. De school kiest zelf hoe leerlingen worden gegroepeerd en wat de invulling is van de beschikbare onderwijstijd. Soms zijn er op de school extra middelen die helpen bij het organiseren van het onderwijs.

Klasindeling

  • Leerstofjaarklassen
  • Combinatiegroepen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Bron

Leerjaar 3 t/m 8

Toelichting van de school

De urentabel is een gemiddelde over parallelgroepen. Gedurende het jaar worden keuzes gemaakt welke vakken extra aandacht nodig hebben. De focus ligt bij ons op de basisvakken taal, rekenen en lezen. Het grootste deel van onze onderwijstijd is gericht op deze basisvakken zodat de kinderen goed voorbereid de overstap naar het Voortgezet Onderwijs kunnen maken.

Naast de leervakken hebben we ook aandacht voor de creatieve ontwikkeling van de kinderen. Een aantal keren per jaar hebben alle groepen podiumpresentaties en eens in de 4 jaar voeren we met de hele school een grote kerstmusical op. Verder werken we met crea-circuits waar leerlingen groepsdoorbroken kunnen kiezen op welke manier ze creatief bezig willen zijn.

Bron

Extra mogelijkheden op deze school

Extra ondersteuning van de leerlingen

Toelichting van de school

We werken volgens de aanpak Data - Duiden - Doelen - Doen. Door te toetsen hebben we steeds een goed beeld van wat kinderen goed kunnen en wat ze nog moeilijk vinden. We analyseren de uitslagen van de toetsen en maken daar nieuwe doelen op. Aan die doelen werken we in de klas. Deze aanpak gebeurt op groepsniveau, maar ook op schoolniveau. Met het hele team bespreken we de resultaten van de kinderen en stemmen we de aanpak en schoolontwikkeling hierop aan.

Toekomstig aanbod aan extra ondersteuning

Rekenen: we volgen scholing in het geven van effectieve, doelgerichte rekenlessen waarbij we maximaal willen aansluiten op de verschillen tussen kinderen.

Taal/ lezen: In de onderbouw hebben we meer aandacht voor woordenschat. We hebben een samenwerking met de bibliotheek voor leesbevordering: de Bibliotheek op school

Thematisch werken: We ontwikkelen een manier van werken waarin jonge kinderen meer spelend de ruimte krijgen om te leren.

Welke specialisten bieden extra ondersteuning op deze school?

Kwaliteitszorg en schoolplan

Download het schoolplan

Aanbod voor het jonge kind

Toelichting van de school

Geregeld krijgen we jonge kinderen met een VVE-indicatie Op school. Deze kinderen hebben op de peuterspeelzaal al een speciaal aanbod gehad. In onze kleutergroepen zetten we dit aanbod door. Hierbij hebben we een warme overdracht van de peuterspeelzaal naar ons.
We werken met het programma Logo3000. Binnen onze thema's is taalontwikkeling ook een belangrijk onderdeel.

Terug naar boven