Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbare schoolweging en leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/3418f8d2-188d-490e-88d6-436f8aba8b8a" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
We hebben een structurele vakleerkracht voor bewegingsonderwijs voor alle groepen.
Vanuit werkdrukmiddelen wordt indien toereikend een vakleerkracht muziekonderwijs bekostigd.
In ons cultuurbeleidsplan is te lezen welke activiteiten we per jaar ondernemen op cultureel en creatief gebied. Hier worden vaak vakleerkrachten en deskundigen aan gekoppeld. Dit geldt ook voor het sterke na-schoolse aanbod wat we hebben opgezet in samenwerking met de schoolbesturen en culturele instanties.
Onze kleuterafdeling telt 2 groepen 1/2. Dit zijn gecombineerde groepen met 4,5 en bijna 6 jarigen. In deze groepen bieden we een rijke leeromgeving en leren de kinderen met en van elkaar. De lesmethode die we gebruiken heet onderbouwd.. Onderbouwd is een totaalpakket voor de groepen 1/2.
Het onderwijsaanbod is gericht op: taal-lezen, rekenen, sociaal-emotionele ontwikkeling, wereldoriëntatie / burgerschap, bewegingsonderwijs, drama, muziek, beeldende vorming, voorbereidend schrijven en Engels.
In de lokalen en op het leerplein bevinden zich verschillende hoeken waar materialen gegroepeerd zijn. Zo is er een bouwhoek, een hoek met constructiematerialen, een verfhoek, een hoek met diverse ontwikkelingsmaterialen, een huishoek enz. Er wordt spelenderwijs geleerd in de hoeken en er wordt thematisch gewerkt.
Vanuit een thema bouwt de leerkracht een rijke leerervaring op met verschillende opdrachten. De onderwijstijd in de groepen 1/2 is onderverdeeld in een ochtend programma en een middagprogramma met tussendoor een fruit- en een lunchpauze.
Leerlingen moeten in de acht schooljaren van het basisonderwijs ten minste 7.520 uren onderwijs krijgen.
Verder moeten leerlingen in de eerste vier schooljaren (onderbouw) ten minste 3.520 uur onderwijs krijgen.
De school hanteert bewust een rooster waarin de kinderen in de bovenbouw meer uren maken. De uren die de kinderen teveel maken, worden jaarlijks verrekend, dit resulteert in de vrije margedagen. Dit zijn voor de leerkrachten professionaliseringsdagen.
Hiervoor verwijs ik naar de bijlage.