Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbare schoolweging en leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/3418f8d2-188d-490e-88d6-436f8aba8b8a" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Het onderwijs kan op verschillende manieren georganiseerd worden. De school kiest zelf hoe leerlingen worden gegroepeerd en wat de invulling is van de beschikbare onderwijstijd. Soms zijn er op de school extra middelen die helpen bij het organiseren van het onderwijs.
In het jaar 2020-2021 is eenmalig meer tijd voor rekenen ingeroosterd vanwege de overschakeling naar een nieuwe rekenmethode.
Gekozen is om globaal het rooster te volgen en werkenderwijs in het tweede rekenmoment hiaten aan te pakken.
Op de KW-A vinden wij ontwikkeling belangrijk! Wij leren de kinderen rekenen, taal, spelling, knutselen, sporten en nog veel meer. Graag laten wij de kinderen ook kennis maken met andere vaardigheden, interesses en talenten. Verder zijn er meerdere malen creatief circuit middagen georansieerd. Dan krijgen de groepen 3 t/m 8 door elkaar heen les op de vakgebieden muziek, drama, techniek en tekenen.
Naast de taal- leesspecialist, rekenspecialist en gedragsspecialist hebben wij op school ook een jonge kindspecialist en (hoog)begaafde specialist.Toekomstig aanbod aan extra ondersteuning
Wij hebben als ambitie een dyslexie specialist op te leiden.
Samen met basisschool De Regenboog en kinderopvang Quadrant vormen wij een kindcentrum. Zo zorgen wij voor een veilige opvang voor, tijdens en na schooltijd onder één dak.
Quadrant verzorgt een programma voor peuters: de voorschoolse educatie.Wij verzorgen een vroegschools programma zodat kleuters spelenderwijs mogelijke achterstanden kunnen inhalen voordat ze aan groep 3 beginnen. Quadrant biedt ook opvang voor jongere kinderen (0 tot 4 jaar) en op peuterspeelzalen (voor kinderen vanaf 2 jaar en 3 maanden). Ons doel is dat school en opvang samen één kindcentrum vormen. Dan kunnen we op elkaar aansluiten en elkaar sterker maken.