Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare scholen: <b>basisscholen met een vergelijkbare schoolweging.</b><br /> <a href="https://achtergrondinformatie.vensters.nl/p/VenstersPO/6192449487635142" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Het streefniveau is een hoger niveau dan het fundamenteel niveau. Het doel is dat zoveel mogelijk leerlingen eind groep acht het streefniveau bereiken. Op basis van de leerlingpopulatie op school wordt door de inspectie voor elke basisschool in Nederland apart bepaald hoeveel procent van de leerlingen het streefniveau moet halen. Dat percentage is de signaleringswaarde voor het streefniveau van de school.
De Cito leerlingvolgsysteemtoetsen van rekenen, begrijpend lezen en spelling worden afgenomen in de groepen 3 t/m 8.
M3/E3, M4/E4, M5/E5, M6/E6, M7/E7, M8/eindtoets. Resultaten worden verzameld in Leeruniek (leerlingvolgsysteem).
In Leeruniek wordt in kaart gebracht op welk niveau de leerling functioneert en op welke manier hij/zij instructie behoeft.
Op deze manier kunnen we optimaal inspelen op de onderwijsbehoefte van iedere leerling op de verschillende vakgebieden.
In groep 8 van de Theo Thijssenschool zaten in het schooljaar 2023-2024 30 leerlingen.
De score van de Iep Eindtoets van 23-24 was: 79,8
Uitstroom vervolgonderwijs:
- VWO/Gymnasium: 5 leerlingen
- HAVO/VWO: 6 leerlingen
- HAVO: 3 leerlingen
- TL/HAVO: 8 leerlingen
- TL: 0 leerlingen
- KL/TL: 3 leerlingen
- KL: 0 leerling
- Bl/KL: 3 leerlingen
- BL: 2 leerlingen
- PRO: 0 leerlingen
In groep 8 krijgt elke leerling van de basisschool een advies voor het voortgezet onderwijs dat past bij het niveau van deze leerling. De leerling stroomt vervolgens door naar het voortgezet onderwijs. In het derde jaar wordt gekeken welk niveau de leerling werkelijk heeft vergeleken met het niveau van het schooladvies. Dit wordt vertaald naar drie categorieën: boven, op en onder advies. Bijvoorbeeld: een leerling met schooladvies vmbo-b die in het derde jaar op het vmbo-k zit, zit boven advies. En een leerling met schooladvies havo/vwo die in het derde jaar op het havo zit, zit op advies. Wanneer deze leerling in het derde schooljaar op het vwo zit, zit hij/zij boven advies.
Een school is een plek waar kinderen van en met elkaar leren. Kinderen komen tot leren als ze zich veilig voelen. De schoolregels bieden een basis voor een veilige structuur in de school. Naast de schoolregels zijn er groepsafspraken. Deze afspraken worden aan het begin van het schooljaar in elke groep gemaakt. Om kinderen op een goede manier met elkaar om te leren gaan heeft de Theo Thijssenschool gekozen voor de methode "Kwink". Elke week wordt er een les gegeven over een sociaal thema. Dit thema wordt in de week erna herhaald.
Op de Theo Thijssenschool wordt in een mooi traditioneel schoolgebouw gewerkt aan onderwijs van deze tijd. Een enthousiast en deskundig team werkt aan de volgende speerpunten uit onze visie:
- Goed onderwijs in de schoolse vakken (taal,rekenen, lezen maar ook wereldorientatie en creatieve vakken)
- Onderwijs met moderne middelen zoals digiborden, computers en tablets
- Goed sociaal-emotioneel klimaat
- Kinderen gaan met plezier naar school
- Kinderen leren samenwerken
- Kinderen leren verantwoordelijkheid en zelfstandigheid
- Kinderen leren respectvol met elkaar om te gaan