Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbare schoolweging en leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/3418f8d2-188d-490e-88d6-436f8aba8b8a" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Op ons kindcentrum werken we in units.
In de onderbouwunit werken de peuters en kleuters intensief samen. De eerste helft van het schooljaar is ook groep 3 betrokken bij de onderbouwunit.
In de middenbouwunit werken de groepen 4 en 5 intensief samen. De tweede helft van het schooljaar komt groep 3 bij de middenbouwunit.
In de bovenbouwunit werken de groepen 6, 7 en 8 intensief samen. Naast de stamgroepen werken de kinderen daar in niveaugroepen om goed tegemoet te komen aan de ontwikkeling van de kinderen.
Wij houden ons aan de kerndoelen voor het jonge kind en voldoen aan de onderwijstijd.
Wij houden ons aan de kerndoelen en voldoen aan de onderwijstijd die de kinderen moeten krijgen.
IPC 'Het International Primary Curriculum (IPC) is een curriculum voor het basisonderwijs (groep 1 t/m 8) waarin leren centraal staat. et streven van IPC is om kinderen te laten leren, zo effectief en leuk mogelijk, op basis van hoge verwachtingen.' (https://ipc-nederland.nl/ipc/wat-is-het-ipc)
Zie het schoolondersteuningsprofiel.
Toekomstig aanbod aan extra ondersteuning
De leerlingpopulatie van KC Sint Jan heeft een schoolweging die hogere resultaten mag laten verwachten dan het landelijk gemiddelde. Mede door Corona voldoen onze opbrengsten hier niet aan. Dit heeft gemaakt dat wij kritischer zijn gaan kijken naar het proces van leren, de behoeften van de leerlingen en in het verlengde hiervan het handelen van de leerkrachten.
In het schooljaar 2021-2022 zijn wij daarom begonnen met 'Ambitiegericht werken'. Dit gebeurt onder begeleiding van een externe en is gericht op de vakken reken-wiskunde, technisch lezen en spelling. Een uniforme aanpak schoolbreed zal ervoor zorgen in de toekomst niet alleen het landelijk gemiddelde maar ook de eigen ambities te behalen. Een positieve trend is al zichtbaar.
Het is mogelijk dat de school extra aanbod organiseert voor het jonge kind. Die extra aandacht is bijvoorbeeld beschikbaar in samenwerking met de peuterspeelzaal, het kinderdagverblijf of in de groepen 1 en 2 van de basisschool. Het doel is om te zorgen voor een goede start op de basisschool.