De Meent

Anemonelaan 2 5582 GC Waalre

  • Schoolfoto van De Meent
  • Schoolfoto van De Meent
  • Schoolfoto van De Meent
  • Schoolfoto van De Meent
  • Schoolfoto van De Meent

Het team

Alle personeelsleden van de school vormen samen het team. Zowel de leerkrachten voor de klas, als het niet onderwijzend personeel. Vaak zijn er op een school specialisten aanwezig die extra ondersteuning bieden aan leerlingen die dit nodig hebben. Elke school kent daarin een eigen aanpak. Hoe het team is samengesteld en hoe de school bijvoorbeeld vervanging regelt? Dat kan alleen de school je vertellen.

Vakleerkrachten op deze school

Hoe wordt vervanging geregeld?

Ons vervangingsbeleid is ertoe gericht dat we bij afwezigheid van een leerkracht alle leerlingen onderwijs blijven bieden op school. We proberen altijd als eerst een interne collega in te zetten. Mocht dit niet mogelijk zijn, gaan we op zoek naar een externe leerkracht. Wanneer het niet mogelijk is om een groepsleerkracht in te zetten, zullen wij via Qrabbl een vakdocent proberen in te zetten. In het incidentele geval dat er geen vervanger beschikbaar is zullen wij de leerlingen over de andere groepen verdelen, waarbij we rekening houden met de leeftijd van de leerlingen. In de meest uitzonderlijke situatie kan het voorkomen dat we ouders contacteren dat de leerlingen die dag thuis moeten blijven. We streven er altijd naar om ouders over alle bovenstaande situaties zo tijdig mogelijk te informeren. Deze informatie wordt altijd via Parro verstrekt.

Directie van de school

Medewerkers op deze school (instellingsniveau)

Hoe is de verdeling mannen en vrouwen?

Bron

Wat is de leeftijd van de teamleden?

Bron

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bron

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Toelichting van de school

De Meent heeft 16 groepen. Onze leerlingen zitten in leerjaargroepen =homogeen. Deze keuze maken wij bewust na een lange periode van heterogeen onderwijs. Een omgeving waarin kinderen van en met elkaar leren is ook een omgeving waarin de aandacht gericht kan worden en de leerkracht zijn/haar aandacht kan richten op de verschillende leerniveaus.

Wij willen een mate van heterogeniteit behouden, omdat wij vinden en ervaren hebben dat het samenwerken van jongere en oudere kinderen motiverend is en de samenhorigheid, het leren met en van elkaar, vergroot. Die heterogeniteit vinden wij terug in de 3-O projecten en de kunstzinnige vorming, ons Atelierleren. Wij werken dan groepsdoorbrekend.

Klasindeling

  • Leerstofjaarklassen
  • Groepsdoorbrekende niveaugroepen

Extra mogelijkheden op deze school

Extra ondersteuning van de leerlingen

Toekomstig aanbod aan extra ondersteuning

In overleg met ons Samenwerkingsverband kijken we welke school idealiter welke expertise dient te hebben om de kinderen passend nabij onderwijs te geven.

Welke specialisten bieden extra ondersteuning op deze school?

Kwaliteitszorg en schoolplan

Download het schoolplan

Aanbod voor het jonge kind

Toelichting van de school

We staan in nauw contact met de kinderopvang in de regio, daarbij is er sprake van een warme overdracht. De voor- en naschoolse opvang wordt tevens door hen georganiseerd.

Terug naar boven