Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbare schoolweging en leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/3418f8d2-188d-490e-88d6-436f8aba8b8a" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
We werken met drie combinatiegroepen: groep 1/2, groep 3/4/5 en groep 6/7/8. We werken volgens het leerstofjaarklassenssysteem en volgens de principes van het groepsdynamisch onderwijs.
We werken met moderne methoden en met Ipads, waardoor leerlingen adaptief onderwijs aangeboden krijgen. Ze krijgen bij het spelling- en rekenonderwijs direct feedback op de gegeven antwoorden en kunnen ze tevens werken aan eigen leerdoelen.
Iedere school heeft haar kwaliteiten en ontwikkelpunten beschreven in een zogenaamd Schoolondersteuningsprofiel (SOP).In het Schoolondersteuningsprofiel staan de volgende onderdelen beschreven:
- een korte typering van onze school;
- de kwaliteit van de ondersteuning waarop alle kinderen kunnen rekenen;
- de deskundigheid waarover onze school kan beschikken;
- de voorzieningen die wij hebben om leerlingen extra ondersteuning te bieden.
Het volledige ondersteuningsprofiel is te vinden op onze website: Schoolondersteuningsprofiel
De meeste leerlingen doorlopen de basisschool zonder problemen. Maar niet voor iedereen is dat vanzelfsprekend. Sommige leerlingen hebben extra ondersteuning nodig. Met passend onderwijs krijgt iedere leerling het onderwijsaanbod dat past bij zijn of haar kwaliteiten en mogelijkheden. Zo krijgt elk kind de kans zich optimaal te ontwikkelen en het beste uit zichzelf te halen.
Voor meer informatie over Passend Onderwijs en het Samenwerkingsverband Passend Onderwijs Friesland verwijs ik u naar deze site: [klik hier]
Toekomstig aanbod aan extra ondersteuning
Passie, bevlogenheid en aandacht voor elk kind - waaruit blijkt dat bij Elan Onderwijsgroep?
Lees meer op de site van Elan Onderwijsgroep. Kik hier.
Kleuters leren spelenderwijs. Naast het werken vanuit de kring wordt er gespeeld en gewerkt aan tafels, in de hoeken, in de speelzaal en op het schoolplein. Door de kinderen te stimuleren tot veel inbreng en betrokkenheid komen we samen tot een rijke speel- en leeromgeving. Daarbij maken we gebruik van de leerlijnen van Onderbouwd. Spelenderwijs komen alle ontwikkelingsgebieden voor kleuters aan bod aan de hand van verschillende thema’s. We volgen de ontwikkeling van ieder kind nauwgezet via de leerlijnen uit Onderbouwd en observaties. Hiermee brengen we het gedrag, het spelen, het werken, de taal- en rekenontwikkeling, het omgaan met anderen etc. in kaart. Zo kunnen wij vaststellen of een kind zich voldoende ontwikkelt, dan wel een voorsprong of een vertraging in de ontwikkeling heeft. Wanneer wij vinden dat uw kind op school extra hulp nodig heeft, hoort u dat zo snel mogelijk van ons. Deze hulp vindt meestal in de klas plaats. Wanneer dat nodig is, schakelen we hulp van buitenaf in.