SWS de Fierljepper

Mathijs Beckstraat 65 9077 SG Vrouwenparochie

  • Schoolfoto van SWS de Fierljepper
  • Schoolfoto van SWS de Fierljepper
  • Schoolfoto van SWS de Fierljepper
  • Schoolfoto van SWS de Fierljepper

Het team

Toelichting van de school

Op de Fierljepper werken we met een relatief jong team bestaand uit zeven personen in de leeftijdscategorie 25 t/m 50 jaar.

Naast de groepsleerkrachten is er een intern begeleider, een onderwijsassistent en een schoolleider aanwezig op school.

Kijk ook eens op onze website voor meer informatie over ons team:

http://www.defierljepper.nl/onze-school/team


Vakleerkrachten op deze school

Hoe wordt vervanging geregeld?

Dit zijn de uitgangspunten van het vervangingsbeleid van onze school:

1. Leerkrachten worden bij ziekteverlof altijd vervangen vanaf de eerste dag.
2. Medewerkers met zwangerschapsverlof en ouderschapsverlof worden altijd vervangen.
3. Bij planbaar verlof wordt er eerst gekeken of er dagen geruild kunnen worden met een duo collega.
4. Wanneer een collega vervangen moet worden, neemt de directeur eerst contact op met de vervangingspool. Indien er geen leerkrachten zijn die kunnen vervangen via de vervangingspool, dan doet de directeur eerst een ‘noodoproep’ richting de eventuele duopartner en de rest van het team. Ambulante dagen of nood-vervanging door een duo-collega kunnen op in overleg ook op een later moment gecompenseerd worden.
5. De onderwijsassistent van de school kan mogelijk tijdelijk een deel van de groep overnemen in overleg met een andere leerkracht, IB-er of directie als een (vervangende) collega niet op tijd kan komen.
6. Wanneer een collega niet direct kan komen, maar wel iets later op de ochtend, dan kunnen IB en Directie tijdelijk de groep waarnemen.
7. Indien er geen vervanging geregeld kan worden en ouders niet tijdig geïnformeerd kunnen worden, verdelen we de groepen over de andere klassen of kiezen we een andere passende oplossing.
8. Indien er geen vervanging geregeld kan worden en ouders wel tijdig geïnformeerd kunnen worden, geven we de kinderen vrijaf. Dit is altijd en alleen in uiterste nood! 

Iedere leerkracht zorgt dat de klassenadministratie (bijv. een plattegrond) up-to-date is en dat altijd de volgende lesdag is ingevuld, zodat vervangers weten wat die dag op het programma staat en de noodzakelijke informatie bij de hand hebben. Handleidingen liggen klaar op een vaste plek zodat daar niet naar gezocht moet worden.

Ouders en verzorgers worden in het geval van opsplitsen van de groep geïnformeerd op de betreffende dag via de mail of via Social Schools.

Mocht er sprake zijn van het ‘naar huis sturen’ van een groep, dan worden ouders en verzorgers hiervan, een dag van te voren, op de hoogte gebracht via Social Schools en/of mail.

Directie van de school

Medewerkers op deze school (instellingsniveau)

Hoe is de verdeling mannen en vrouwen?

Bron

Wat is de leeftijd van de teamleden?

Bron

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bron

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Toelichting van de school

We werken met drie combinatiegroepen: groep 1/2, groep 3/4/5 en groep 6/7/8. We werken volgens het leerstofjaarklassenssysteem en volgens de principes van het groepsdynamisch onderwijs.

Klasindeling

  • Leerstofjaarklassen
  • Combinatiegroepen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Bron

Leerjaar 3 t/m 8

Toelichting van de school

We werken met moderne methoden en met Ipads, waardoor leerlingen adaptief onderwijs aangeboden krijgen. Ze krijgen bij het spelling- en rekenonderwijs direct feedback op de gegeven antwoorden en kunnen ze tevens werken aan eigen leerdoelen.

Bron

Extra mogelijkheden op deze school

Extra ondersteuning van de leerlingen

Toelichting van de school

Iedere school heeft haar kwaliteiten en ontwikkelpunten beschreven in een zogenaamd Schoolondersteuningsprofiel (SOP).In het Schoolondersteuningsprofiel staan de volgende onderdelen beschreven:

  • een korte typering van onze school;
  • de kwaliteit van de ondersteuning waarop alle kinderen kunnen rekenen;
  • de deskundigheid waarover onze school kan beschikken;
  • de voorzieningen die wij hebben om leerlingen extra ondersteuning te bieden.

Het volledige ondersteuningsprofiel is te vinden op onze website: Schoolondersteuningsprofiel

De meeste leerlingen doorlopen de basisschool zonder problemen. Maar niet voor iedereen is dat vanzelfsprekend. Sommige leerlingen hebben extra ondersteuning nodig. Met passend onderwijs krijgt iedere leerling het onderwijsaanbod dat past bij zijn of haar kwaliteiten en mogelijkheden. Zo krijgt elk kind de kans zich optimaal te ontwikkelen en het beste uit zichzelf te halen.

Voor meer informatie over Passend Onderwijs en het Samenwerkingsverband Passend Onderwijs Friesland verwijs ik u naar deze site: [klik hier]

Toekomstig aanbod aan extra ondersteuning

Passie, bevlogenheid en aandacht voor elk kind - waaruit blijkt dat bij Elan Onderwijsgroep?

Lees meer op de site van Elan Onderwijsgroep. Kik hier.

Welke specialisten bieden extra ondersteuning op deze school?

Kwaliteitszorg en schoolplan

Download het schoolplan

Aanbod voor het jonge kind

Toelichting van de school

Kleuters leren spelenderwijs. Naast het werken vanuit de kring wordt er gespeeld en gewerkt aan tafels, in de hoeken, in de speelzaal en op het schoolplein. Door de kinderen te stimuleren tot veel inbreng en betrokkenheid komen we samen tot een rijke speel- en leeromgeving. Daarbij maken we gebruik van de leerlijnen van Onderbouwd. Spelenderwijs komen alle ontwikkelingsgebieden voor kleuters aan bod aan de hand van verschillende thema’s. We volgen de ontwikkeling van ieder kind nauwgezet via de leerlijnen uit Onderbouwd en observaties. Hiermee brengen we het gedrag, het spelen, het werken, de taal- en rekenontwikkeling, het omgaan met anderen etc. in kaart. Zo kunnen wij vaststellen of een kind zich voldoende ontwikkelt, dan wel een voorsprong of een vertraging in de ontwikkeling heeft. Wanneer wij vinden dat uw kind op school extra hulp nodig heeft, hoort u dat zo snel mogelijk van ons. Deze hulp vindt meestal in de klas plaats. Wanneer dat nodig is, schakelen we hulp van buitenaf in.

Terug naar boven