Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbare schoolweging en leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/3418f8d2-188d-490e-88d6-436f8aba8b8a" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
De organisatie van de school
Er wordt op onze school gewerkt vanuit het leerstof-jaarklassensysteem. Dit houdt in dat de leerstof verdeeld is over acht leerjaren en de school verdeeld is in acht groepen. Per cursusjaar wordt de leerstof behorend bij een groep behandeld. In groep 1 t/m 8 wordt er gewerkt aan een ononderbroken ontwikkelingsproces. Er wordt dan ook rekening gehouden met individuele kwaliteiten. Op school stimuleren we de kinderen en dagen ze uit steeds iets nieuws te leren. Als de ontwikkeling wat minder gaat, bieden we extra hulp. Er wordt rekening gehouden met goede en minder goede leerlingen. Wie moeite heeft met een bepaald onderdeel krijgt extra hulp en oefenstof. Goede leerlingen krijgen extra uitdagende opdrachten.Zorg voor kwaliteit
Wij willen als school kwaliteit leveren en daarom zijn wij voortdurend in ontwikkeling. Dat wil zeggen dat we steeds bezig zijn met het verbeteren van ons onderwijs. We proberen goed personeel te werven, de juiste methoden te kiezen en volgen onze leerlingen op de voet met observatiemethoden en een leerlingvolgsysteem (Cito). De teamleden hebben allemaal hun eigen 8 kwaliteiten en mogelijkheden. Binnen ons team is veel kwaliteit aanwezig. Zo hebben we twee collega’s (Pieter de Haan en Anja Pool), die als Intern Begeleider zijn geschoold voor de begeleiding van de zorgleerlingen. Natasja ten Brummelhuis, Annemiek Kuper, Franciska Arendshorst en Veroniek Horsman zijn geschoolde Remedial Teachers en Irene Veluwenkamp is een gespecialiseerde leerkracht voor de jonge risico leerling. Berdien Boes is gedragsspecialist. Marloes Martens, Irene Veluwenkamp, Judith Dijkstra en Hetty Olink zijn hoogbegaafdheidsspecialisten. Annet Bramer, Berdien Boes en Hetty Olink zijn gecertificeerde ‘Rots en Water’ trainers. Bram Romkes is Onderwijskundig Expert Wetenschap en Technologie. Allemaal leerkrachten die zich verdiept hebben in de extra zorg voor onze leerlingen. Verder zijn er drie ICT-ers (Johan Lodder, Henk Jan Smedema en Bram Romkes), die zich bezighouden met de complete informatietechnologie binnen de school. Bram Romkes is daarnaast de beheerder van onze website.
Kangoeroegroep
Leerlingen met een specifieke instructiebehoefte
Leerlingen met dyslexie/dyscalculie
Leerling met een visuele handicap
Leerling met epilepsie