Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbare schoolweging en leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/3418f8d2-188d-490e-88d6-436f8aba8b8a" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
We werken met een vakdocent voor gymnastiek, daarnaast hebben de groepsleerkracht ook de gymopleiding gedaan.
Wij laten de kinderen met zoveel mogelijk sporten kennismaken, maar richten ons ook op sociale vaardigheden en weerbaarheid tijdens onze gymlessen.
in de groepen 1/2 werken we met een beredeneerd onderwijsaanbod. Gedurende de gehele dag werken we aan doelen tijdens het buitenspelen, gym, werkles, spel in de hoeken etc.
Kinderen uit groep 3 en 4 zijn 25,5 uur per week op school. Daarvan krijgen de kinderen 24 uur onderwijstijd per week.
In groep 5-8 zijn de kinderen 28 uur per week op school en krijgen zijn 26 uur onderwijstijd.
we willen een plek bieden aan:
- kinderen met leerproblemen (op een bepaald vakgebied of algehele leerproblemen)
- kinderen met een onderwijsbeperking op visueel gebied, gehoor, taal- spraakproblemen
- kinderen met een onderwijsbeperking op het gebied van gedrag. De veiligheid van leerkracht en leerlingen moet echter gewaarborgd blijven.
- zeer moeilijk lerende kinderen (cluster 3) en langdurig zieke leerlingen zijn welkom bij ons op school, mits de problematiek helder en hanteerbaar is in het reguliere onderwijs.
Toekomstig aanbod aan extra ondersteuning
Op onze school werken we dagelijks aan de kwaliteit van ons onderwijs.?
De teamleden werken niet op eigen houtje. Ze besteden veel tijd aan samenwerking en overleg. Zo is er een doorgaande lijn binnen onze school op het gebied van zelfstandig werken en coöperatief leren.
Jaarlijks scholen we ons als team bij. Op dit moment werken we aan Didactisch coachen, Thinking4Learning, PBS, Snappet en Coöperatieve werkvormen.
Ook individueel volgen leerkrachten bijscholingscursussen, om zelf goed in te kunnen spelen op actuele ontwikkelingen in het onderwijs, voorbeelden zijn: Hoog/meerbegaafdheidsdeskundige, In je Sas en Met Sprongen Vooruit.
Als een kind wordt aangemeld, dan wordt er altijd een gesprek gepland met de directie. Tijdens dat gesprek worden de belangrijkste zaken besproken en wordt er een rondleiding gegeven. 2 weken voordat kinderen op de Rehoboth starten wordt er een huisbezoek gepland en vullen de ouders een vragenlijst in. In dit bezoek staat het kennismaken centraal en willen we graag het verhaal van ouders horen. Hierdoor krijgt de school zicht op de startsituatie van het kind.?Tevens worden er wenmomenten ingepland, zodat het kind voordat hij/zij start op school, alvast even kan wennen.
Onze school werkt nauw samen met de kinderopvang bij ons in de buurt: De Hooiberg, Fantaziehuis, De Cirkel en Humankind. Wanneer kinderen in hun voorschoolse periode een vorm van kinderopvang hebben bezocht, zal aan ouders toestemming gevraagd worden om met hen in contact te treden. Middels overdrachtsformulieren wordt kennis over het kind overgedragen aan de school. Daar waar nodig vindt er een ‘warme’ overdracht plaats.?
In groep 1 en 2 volgen we de kinderen aan de hand van de leerlijnen. Per periode staat een thema centraal en daar worden doelen en opdrachten bij gezocht. Het belangrijkste in groep 1 en 2 is het spelen: ervarend spelen, samenspelen en ontdekkend spelen. De leerkrachten bekijken tijdens het speelproces of de doelen voor die periode zijn behaald.??