Sint Annaschool

Sint Cornelisstraat 14 5827 AL Vortum-Mullem

Schoolfoto van Sint Annaschool

Het team

Toelichting van de school

Manager Onderwijs
Marion van der Ven (m.vdven@skov-onderwijs.nl)  

Leerkrachten
Eunice Clevis (e.clevis@skov-onderwijs.nl)
Inge Beenen (i.beenen@skov-onderwijs.nl)
Lisa Buddiger (l.buddiger@skov-onderwijs.nl)

Onderwijsassistenten / leerkrachtondersteuners
Annemarie van Boekel (a.vboekel@skov-onderwijs.nl)
Evi Manders(e.manders@skov-onderwijs.nl)

Beweegdocent 
Steven Wassenaar (s.wassenaar@skov-onderwijs.nl)

Huishoudelijke dienst 
Mia Remmen

De mensen van SKOV:
Het werk op de scholen wordt op onderdelen ook ondersteund vanuit SKOV. Paul Stiphout is bovenschools conciërge, hij zorgt voor het onderhoud van de vijf schoolgebouwen van de stichting. Sonja van de Logt ondersteunt de vijf scholen op administratief gebied.

Op het gebied van zorg worden de SKOV-scholen ondersteund door Managers Leerlingenzorg. Dat zijn Melanie Wijnands en Karin Kohrman.  

De uitoefening van het bevoegd gezag is door het schoolbestuur gemandateerd aan Henny Cremers en Jeanette Deenen. Zij vormen samen de directie/ dagelijks bestuur van de stichting. Zij worden ondersteund door Helga Janssen, de directiesecretaris.  

Stagiaires
Wij vinden het onze taak om scholieren en studenten, die geïnteresseerd zijn in het werken in het onderwijs, een stageplek te bieden en zo bij te dragen aan hun opleiding. We hebben stagiaires van de Hogeschool Arnhem Nijmegen (HAN) die daar de opleidingen PABO, PABO-ALO en ALPO volgen. Met de HAN heeft SKOV een samenwerkingsovereenkomst afgesloten betreffende het Opleiden in de School. Daarnaast hebben we met regelmaat studenten die onderwijsassistent willen worden en kunnen leerlingen uit het Voortgezet Onderwijs de maatschappelijke snuffelstage doen op bs. st Anna.

Vakleerkrachten op deze school

Hoe wordt vervanging geregeld?

Wanneer de groepsleerkracht niet aanwezig kan zijn - door ziekte of ander verlof - wordt hij of zij vervangen door een leerkracht uit de vervangingspool. Deze vervangingspool heet CPV Ingenium; naast SKOV zijn nog andere omliggende schoolbesturen (ruim 130 scholen) aangesloten bij deze pool. Wanneer CPV Ingenium de vervanging niet kan verzorgen, proberen wij zelf voor de vervanging te zorgen. Wanneer dat ook niet lukt, worden de leerlingen op de eerste dag opgevangen - door inzet van onderwijsassistenten of door hen te verdelen over de andere groepen. Als na de eerste dag nog steeds geen vervanging gevonden is, krijgt u bericht dat uw kind niet naar school kan komen. U ontvangt dit bericht tijdig via Parro.

Medewerkers op deze school (instellingsniveau)

Hoe is de verdeling mannen en vrouwen?

Bron

Wat is de leeftijd van de teamleden?

Bron

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bron

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Het onderwijs kan op verschillende manieren georganiseerd worden. De school kiest zelf hoe leerlingen worden gegroepeerd en wat de invulling is van de beschikbare onderwijstijd. Soms zijn er op de school extra middelen die helpen bij het organiseren van het onderwijs.

Klasindeling

  • Bouwgroepen/Stamgroepen/Heterogene groepen
  • Groepsdoorbrekende niveaugroepen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Toelichting van de school

Onderbouw (groep 1,2)

In groep 1-2 zijn de activiteiten voor de kinderen in grote lijnen te vatten onder:

  • taal- en rekenactiviteiten
  • werken met ontwikkelings- en constructiemateriaal
  • bewegingsactiviteiten, expressieactiviteiten en spel
  • activiteiten gericht op sociaal emotionele ontwikkeling
  • activiteiten gericht op maatschappelijke ontwikkeling

De activiteiten en werkjes zijn gericht op het uitdagen en stimuleren van ontwikkeling.
Om een succesvol door te kunnen stromen naar de leerstof van groep 3, moeten de basisvaardigheden vanuit groep 1 en 2 voldoende beheerst worden. In groep 1 en 2 word gewerkt aan leervoorwaarden: het oefenen van onderdelen, die vooraf gaan aan leren lezen, schrijven en rekenen. De kinderen die toe zijn aan de leerstof van groep 3 starten met de leerlijnen aanvankelijk technisch lezen en basisbewerkingen van rekenen. 

Leerjaar 3 t/m 8

Toelichting van de school

Op onze school krijgen de kinderen onderwijs in bouwen:
Onderbouw (leerjaar 1 en 2) Middenbouw (leerjaar 3-4-5) en bovenbouw (leerjaar 6-7-8)
Doelen en leerlijnen zijn leidend voor ons onderwijs, in plaats van alleen de lessen uit de methodes te volgen.
We gebruiken de lessen uit de methodes om de leerdoelen te bereiken. We maken gebruik van de volgende onderwijsmethodes:

  • Aanvankelijk lezen - Veilig Leren lezen
  • Technisch lezen - Jeelo
  • Begrijpend lezen - Jeelo
  • Taal - Staal
  • Spelling - Staal
  • Rekenen en Wiskunde - Getal in ruimte junior en Gynzy
  • Engels - Take it easy

Alle overige vakgebieden krijgen een plaats in ons thematisch onderwijs en hiervoor wordt Jeelo gebruikt om de activiteiten vorm te geven.

De roosters van onze bouwen zijn op elkaar afgestemd zodat we groepsdoorbrekend kunnen werken. Ook is het op deze manier geen probleem wanneer een kind bijvoorbeeld de lesstof van een bepaald vak van een groep hoger of lager volgt.

Alle leerlingen hebben de beschikking over een Chromebook of tablet. Zij hebben toegang tot digitale oefen- en verwerkingsprogramma’s, deze worden dagelijks ingezet. Overal wordt gebruik gemaakt van een Smartboard. Er wordt door de leerkrachten steeds een bewuste keuze gemaakt tussen leerstof die digitaal aangeboden/verwerkt wordt en leerstof waarbij dat mondeling of schriftelijk gebeurt.

Extra mogelijkheden op deze school

Extra ondersteuning van de leerlingen

Toelichting van de school

Basisschool St. Anna is een school met ongeveer 40 leerlingen. Deze zijn verdeeld over 3 bouwen. Onze leerlingen komen grotendeels uit het dorp Vortum-Mullem. Onze school werkt vanuit een katholieke grondslag en heeft oog voor andere levensbeschouwingen en geloofsopvattingen. Bij ons op school zijn alle kinderen welkom. Van ouders, die hun kind op onze school plaatsen, verwachten we dat ze zich in onze uitgangspunten kunnen vinden.

Toekomstig aanbod aan extra ondersteuning

We blijven nauw samenwerken binnen onze stichting en blijven de ondersteuning vanuit de managers leerlingenzorg goed inzetten. Daarnaast behouden we de extra ondersteuning vanuit de NPO-gelden en blijven we werken met een onderwijsassistent. Zo kunnen we leerlingen extra ondersteuning bieden als dit nodig is.

We streven er daarnaast naar om de samenwerking met het samenwerkingsverband te intensiveren om zo passende hulp te vinden voor leerlingen met extra ondersteuningsbehoefte.

Welke specialisten bieden extra ondersteuning op deze school?

Kwaliteitszorg en schoolplan

Download het schoolplan

Aanbod voor het jonge kind

Het is mogelijk dat de school extra aanbod organiseert voor het jonge kind. Die extra aandacht is bijvoorbeeld beschikbaar in samenwerking met de peuterspeelzaal, het kinderdagverblijf of in de groepen 1 en 2 van de basisschool. Het doel is om te zorgen voor een goede start op de basisschool.

Terug naar boven