Basisschool De Hoge Voorde

Het Hoge 36 7251 XX Vorden

  • Schoolfoto van Basisschool De Hoge Voorde
  • Schoolfoto van Basisschool De Hoge Voorde
  • Schoolfoto van Basisschool De Hoge Voorde
  • Schoolfoto van Basisschool De Hoge Voorde
  • Schoolfoto van Basisschool De Hoge Voorde

Het team

Toelichting van de school

Bij De Hoge Voorde werkt een divers en deskundig team dat zich volledig inzet voor de ontwikkeling van elk kind. Ons team bestaat uit een mooie mix van leerkrachten, onderwijsassistenten, intern begeleider, conciërge, administratief medewerker, directeur en pedagogisch medewerkers van Kindcentrum Avonturijn.



We hebben zowel ervaren leerkrachten als startende leerkrachten, die ieder hun eigen kwaliteiten en talenten meenemen. Deze diversiteit zorgt ervoor dat we optimaal kunnen inspelen op de behoeften van onze leerlingen.



Daarnaast hebben we diverse specialisten binnen de school, waaronder:




  • Een rekenspecialist

  • Een taalspecialist

  • Een specialist hoogbegaafdheid

  • Een Kanjerspecialist op het gebied van sociaal-emotionele ontwikkeling



Onze intern begeleider houdt toezicht op de leerlingenzorg, de onderwijskwaliteit en de vakkundigheid van de leerkrachten, zodat we een hoog niveau van onderwijs kunnen waarborgen.



Daarnaast werken we nauw samen met het samenwerkingsverband IJssel Berkel, waar we toegang hebben tot onderwijscoaches, orthopedagogen en gezinscoaches. Deze expertise kan snel de school in worden gehaald, altijd met toestemming van ouders.


Vakleerkrachten op deze school

Hoe wordt vervanging geregeld?

Basisschool De Hoge Voorde in Vorden is aangesloten bij de vervangingspool "IJsselpool". Bij ziekte van een leerkracht komt er indien beschikbaar een vervanger naar onze school. Is dit niet mogelijk dan benaderen wij een collega uit het team of hij/zij extra ingezet kan worden. Zien wij geen mogelijkheid een vervanger voor de groep te plaatsen dan krijgen de kinderen, indien mogelijk, gezamenlijk les van de leerkracht van de duo-groep. Wij streven ernaar geen kinderen naar huis te hoeven sturen.

Directie van de school

Medewerkers op deze school (instellingsniveau)

Hoe is de verdeling mannen en vrouwen?

Bron

Wat is de leeftijd van de teamleden?

Bron

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bron

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Het onderwijs kan op verschillende manieren georganiseerd worden. De school kiest zelf hoe leerlingen worden gegroepeerd en wat de invulling is van de beschikbare onderwijstijd. Soms zijn er op de school extra middelen die helpen bij het organiseren van het onderwijs.

Klasindeling

  • Leerstofjaarklassen
  • Groepsdoorbrekende niveaugroepen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Toelichting van de school

In de leerjaren 1 en 2 wordt ontwikkelingsgericht gewerkt. Veel ''vakken'' overlappen elkaar en kinderen leren door te spelen en te ervaren. 

Leerjaar 3 t/m 8

Toelichting van de school

De invulling van de onderwijstijd kan per leerjaar verschillen. De school houdt zich aan de wettelijke vereisten en kijkt nauwkeurig welke onderwijstijd ingeroosterd moet worden.

Extra mogelijkheden op deze school

Extra ondersteuning van de leerlingen

Toekomstig aanbod aan extra ondersteuning

De school wil excelleren in wat wij al doen. Daarnaast willen we graag inclusief onderwijs bieden voor leerlingen. De school kijkt nadrukkelijk of ze specialisten gericht op gedrag en ontwikkelproblematiek kan aanstellen/opleiden.

Welke specialisten bieden extra ondersteuning op deze school?

Kwaliteitszorg en schoolplan

Download het schoolplan

Aanbod voor het jonge kind

Het is mogelijk dat de school extra aanbod organiseert voor het jonge kind. Die extra aandacht is bijvoorbeeld beschikbaar in samenwerking met de peuterspeelzaal, het kinderdagverblijf of in de groepen 1 en 2 van de basisschool. Het doel is om te zorgen voor een goede start op de basisschool.

Terug naar boven