Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbare schoolweging en leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/3418f8d2-188d-490e-88d6-436f8aba8b8a" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Het onderwijs kan op verschillende manieren georganiseerd worden. De school kiest zelf hoe leerlingen worden gegroepeerd en wat de invulling is van de beschikbare onderwijstijd. Soms zijn er op de school extra middelen die helpen bij het organiseren van het onderwijs.
In de leerjaren 1 en 2 wordt ontwikkelingsgericht gewerkt. Veel ''vakken'' overlappen elkaar en kinderen leren door te spelen en te ervaren.
De invulling van de onderwijstijd kan per leerjaar verschillen. De school houdt zich aan de wettelijke vereisten en kijkt nauwkeurig welke onderwijstijd ingeroosterd moet worden.
De school wil zich specialiseren in wat zij al doet. Dat betekent de ondersteuning voor leerlingen met een extra ondersteuningsbehoefte nog beter afstemmen.
Het is mogelijk dat de school extra aanbod organiseert voor het jonge kind. Die extra aandacht is bijvoorbeeld beschikbaar in samenwerking met de peuterspeelzaal, het kinderdagverblijf of in de groepen 1 en 2 van de basisschool. Het doel is om te zorgen voor een goede start op de basisschool.