Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbare schoolweging en leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/3418f8d2-188d-490e-88d6-436f8aba8b8a" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Op onze school krijgen alle leerlingen van groep 3-8 twee keer per week gym van een vakdocent in de naast gelegen sporthal.
Alle leerlingen krijgen muziekles van een vakdocent muziek.
We hebben twee ochtenden per week een specialist hoog begaafdheid op school voor begeleiding van leerlingen die meer uitdaging nodig hebben.
We bieden regulier onderwijs aan leerlingen tussen 4-12 (13) jaar. We willen ons onderwijs passend aanbieden en maatwerk leveren waar mogelijk. Daarbij kijken we naar ieder individu apart. Onze focus ligt op hoe een leerling groeit ten opzichte van zichzelf. Daarnaast hanteren we de norm vanuit het Cito om te bepalen hoe de resultaten zijn ten opzichte van leeftijdsgenoten.
Binnen de groepen is er ruimte voor verschillende niveaus en is er structureel aandacht door de groepsleerkracht (en onderwijsassistent) op het gebied van differentiatie. We brengen ieder jaar de onderwijsbehoeften van iedere leerling in kaart. Hierbij betrekken we de ouders structureel.
We hebben expertise en onderwijskundige professionals op school. Zo wordt er extra aandacht besteed aan Nederlands als tweede taal (NT2) en is er remedial teaching op het gebied van motoriek bij de kleuters.
Onze school beschikt over een lift.
Toekomstig aanbod aan extra ondersteuning
Ons streven is om het komende jaar vanuit ons zorgplan nog beter af te stemmen op de individuele behoeften van de leerling. Extra ondersteuning vindt plaats op het gebied van rekenen, spelling en taal. Ook op motorisch gebied vindt extra ondersteuning plaats. Onze NT2 leerlingen krijgen 2x per week extra woordenschatonderwijs.
Het is mogelijk dat de school extra aanbod organiseert voor het jonge kind. Die extra aandacht is bijvoorbeeld beschikbaar in samenwerking met de peuterspeelzaal, het kinderdagverblijf of in de groepen 1 en 2 van de basisschool. Het doel is om te zorgen voor een goede start op de basisschool.