Rooms Katholieke Basisschool Andreas

Rembrandtlaan 14 2215 CK Voorhout

  • Schoolfoto van Rooms Katholieke Basisschool Andreas
  • Schoolfoto van Rooms Katholieke Basisschool Andreas
  • Schoolfoto van Rooms Katholieke Basisschool Andreas
  • Schoolfoto van Rooms Katholieke Basisschool Andreas

Resultaten eindtoets

Toelichting van de school

De school vindt resultaten belangrijk maar hecht even zoveel waarde aan een goede sociaal emotionele ontwikkeling. Leerlingen horen op de eerste plaats gelukkig te zijn en zich waardevol te voelen.

Uit de sociale vaardigheden toets blijkt dat leerlingen en daarmee de school hoog scoort op welbevinden en sociale competenties.

Als school hebben we een laag verwijzingspercentage naar het S(B)O. Ook leerlingen met minder capaciteiten weten we een geschikte plek te bieden.

We werken structureel aan het verbeteren van ons onderwijs en daarmee de resultaten.

Welk percentage leerlingen behaalt het fundamentele niveau en welk percentage het streefniveau?

Fundamenteel niveau

Dit is het percentage leerlingen dat met de eindtoets het basisniveau voor taal en rekenen behaalt. Dit wordt het fundamentele niveau of 1F genoemd. Iedere leerling zou dit niveau aan het einde van de basisschool moeten behalen. Voor alle basisscholen in Nederland is de signaleringswaarde (minimale waarde) voor het fundamentele niveau 85%. Dus: op alle scholen moet 85% van de leerlingen het basisniveau halen, anders is dat een signaal voor de inspectie.

Bron

Streefniveau

Dit is het percentage leerlingen dat met de eindtoets het hogere niveau voor taal en rekenen behaalt. Dit wordt het streefniveau of 2F (taal) en 1S (rekenen) genoemd. Het streven is dat zoveel mogelijk leerlingen dit niveau aan het einde van de basisschool behalen. Voor elke basisschool in Nederland is de signaleringswaarde (minimale waarde) voor het streefniveau apart bepaald. Hoeveel procent van de leerlingen het hogere niveau moet behalen, verschilt dus per school. De inspectie kijkt eerst goed naar kenmerken van de leerlingen (en van hun ouders) om de verwachting te bepalen. Heeft een school meer leerlingen die meer aandacht nodig hebben, dan ligt de signaleringswaarde van de inspectie lager.

Bron

Welk schooladvies kregen de leerlingen van deze school?

In groep 8 krijgt elke leerling een persoonlijk advies voor het voortgezet onderwijs. Het advies is voor het onderwijssoort dat past bij het niveau van de leerling. Leerprestaties, aanleg en ontwikkeling op de basisschool spelen hierbij een rol. Heeft de leerling een hogere eindtoetsuitslag dan het gegeven schooladvies? Dan kijkt de school hier opnieuw naar. Een eventueel nieuw advies mag wel hoger zijn, maar niet lager.

Weergave Schooladvies

Bron

Zitten de oud-leerlingen van deze school in het voortgezet onderwijs boven, op of onder hun schooladvies?

In het eerste jaar

Bron

In het derde jaar

Bron

Wat zegt de inspectie over de school?

Toelichting van de school

De Inspectie heeft de school bezocht in maart 2013. Naar aanleiding van dit bezoek is het basisarrangement verlengd. Helaas heeft de Inspectie het schoolrapport nog niet gepubliceerd.

Terug naar boven