Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbare schoolweging en leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/3418f8d2-188d-490e-88d6-436f8aba8b8a" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Groepsverdeling
Groep 1/2A: juf Manouk
Groep 1/2B: juf Wendy en juf Afien
Groep 3: juf Dianne en juf Carla
Groep 4: juf Sabrina en juf Annelies
Groep 5: juf Sabine en juf Gerda
Groep 6: juf Marijke en juf Jentina
Groep 7: juf Samantha en juf Fatima
Groep 8: meester Tim en juf Inge
De internbegeleider Elisa Melis, werkt 2,5 dagen per week op de St. Martinusschool.
Jeanette Masteling is directeur van de school. Zij is op maandag, dinsdag, woensdag (1x per 14 dagen) en donderdag aanwezig.
Juf Belinda en juf Jenita werken als extra ondersteuners in de groepen.
De St. Martinusschool is een reguliere, katholieke basisschool. De school geeft passend onderwijs aan kinderen uit Vollenhove en omgeving. We maken daarbij gebruik van het Expertisenetwerk van Stichting Aves. Op onze school wordt gewerkt met specialisten voor: Meer (hoog)begaafdheid, rekenen, lezen en sociaal-emotionele vaardigheden.Toekomstig aanbod aan extra ondersteuning
De school heeft een zorgplicht en zal jaarlijks kijken of ondersteuning voor een specifieke leerling geboden kan worden. Als de school deze ondersteuning na onderzoek niet kan bieden, heeft het bestuur de plicht een passende onderwijsplek voor de leerling te bieden.
Scholing van het personeel is gericht op: instructies (DPL) en sociaal-emotionele ontwikkeling (Fides).
Lezen (technisch en begrijpend)
Bijna naar school
- Telefonisch contact: ongeveer 1 á 2 maanden voordat het kind vier jaar wordt, zal de leerkracht van groep 1 telefonisch contact opnemen. Er wordt dan een afspraak gemaakt voor een huisbezoek.
- Huisbezoek: de leerkracht van groep 1 neemt bij alle kinderen uit nieuwe gezinnen een huisbezoek af om kennis te maken met het kind en de ouders. Hierdoor hopen wij de start van het kind op onze school zo optimaal mogelijk te kunnen maken. Tijdens dit bezoek wordt informatie gegeven over de school en is er voor ouders alle ruimte om vragen te stellen. Ook worden er dagen besproken, waarop het kind alvast mee gaat lopen in de klas (‘wen’-dagen).
- ‘Wen’-dagen: Ieder kind mag, voordat het 4 jaar wordt, 3 á 4 keer bij ons op school komen kijken. Hierdoor krijgt het kind een beeld van wat er komen gaat en kan het langzaam wennen aan de nieuwe school. In overleg met ouders wordt gezocht naar een goede opbouw voor het kind om te wennen.