Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbare schoolweging en leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/3418f8d2-188d-490e-88d6-436f8aba8b8a" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Het onderwijs kan op verschillende manieren georganiseerd worden. De school kiest zelf hoe leerlingen worden gegroepeerd en wat de invulling is van de beschikbare onderwijstijd. Soms zijn er op de school extra middelen die helpen bij het organiseren van het onderwijs.
Wij zijn een reguliere basisschool die gedegen onderwijs biedt passend bij onze leerlingpopulatie. Wij differentiëren door naast een basisaanpak te verrijken en te intensiveren.
We ontwikkelen in:
- Breder maken van onderwijsaanbod (naast kennisoverdracht meer aandacht voor talentontwikkeling, leervaardigheden en zingeving)
- Meer autonomie voor leerlingen binnen het leerproces
We zijn trots op:
- Nieuwe visie van onderwijs en Inzet en leerbereidheid van het team binnen onze lerende organisatie
We vinden belangrijk:
Om een balans te vinden tussen kennisoverdracht en leervaardigheden. Om leerlingen meer autonomie te bieden en goed zicht te geven op hun competenties.
Toekomstig aanbod aan extra ondersteuning
Wij willen ontwikkelen naar het werken vanuit units. Dat heeft een aantal voordelen t.o.v. het huidige systeem met leerklassen:
- We lopen nu tegen de grenzen van het leerstofjaarklassensysteem aan voor wat betreft het differentiëren. Groepsdoorbroken werken in een unit geeft ons meer mogelijkheden voor eigen leerlijnen.
- Specialismen van leerkrachten kunnen beter worden ingezet en blijft niet beperkt tot voornamelijk de kinderen van de eigen klas.