Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbare schoolweging en leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/3418f8d2-188d-490e-88d6-436f8aba8b8a" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Het onderwijs kan op verschillende manieren georganiseerd worden. De school kiest zelf hoe leerlingen worden gegroepeerd en wat de invulling is van de beschikbare onderwijstijd. Soms zijn er op de school extra middelen die helpen bij het organiseren van het onderwijs.
Onder taal vallen de vakgebieden; taal/ begrijpend lezen/ spelling. Maar bepaalde onderdelen van taal worden ook weer weggeschreven bij het ontdekkend leren in de middaguren. Integratieve aanpak; WO/taal/schrijven/lezen. Zelfstandig verwerken zit weggeschreven binnen het vakgebied.
Invulling onderwijstijd voor meer informatie:
- https://www.innovo.nl/verantwoording-verplichte-onderwijstijd.html
Gronden voor vrijstelling van onderwijsactiviteiten:
- https://www.innovo.nl/gronden-voor-vrijstelling-onderwijsactiviteiten.html
Wat is het Schoolondersteuningsprofiel?
In het schoolondersteuningsprofiel omschrijft de school hoe leerlingen met een extra ondersteuningsvraag begeleid worden. En welke middelen de school hiervoor ter beschikking heeft. Ook het contact met de ouders hierover komt aan bod. Leerlingen met een extra ondersteuningsvraag hebben die ondersteuning nodig vanwege bijvoorbeeld een lichamelijke- of verstandelijke beperking, een chronische ziekte, een gedragsprobleem of een leerstoornis.
We bieden extra ondersteuning aan leerlingen met rekenproblemen, dyslexie en aan kinderen die meer- en hoogbegaafd zijn.
Op onze website vindt u het integrale schoolondersteuningsplan.
Meer nuttige informatie vindt u: www.innovo.nl/schoolondersteuningsprofiel-sob.html
www.innovo.nl/verwijsindex-regionale-aanpak-kindermishandeling-rak.html
www.innovo.nl/informatie-samenwerkingsverbanden.htmlToekomstig aanbod aan extra ondersteuning
We zijn op school gestart met dataoverleggen. Tijdens de dataoverleggen wordt op unit niveau gekeken waar staan de groepen t.o.v. de doelen, hoe gaat de ontwikkeling. Dataoverleggen vinden 1 keer per 6 weken plaats. Volgens een vaste cyclus geven we vorm aan deze overleggen. In onze kwaliteitskaart "kwaliteitszorg" staat dit nader uitgelegd. Onze ambitie is om deze dataoverleggen, expertiseteam en formatief handelen verder te verdiepen en te optimaliseren.
Tijdens de dataoverleggen worden de middellange en grote lusdoelen besproken, zowel product als proces wordt aan elkaar gepresenteerd.
- Pedagogiek en klassenmanagement
- Na data overleg wordt indien nodig het groepsplan bijgesteld.
Verdere verdieping is te vinden in de kwaliteitskaart.
Kinderen zijn van nature leergierig en nieuwsgierig, vanaf het begin hebben zij behoefte aan sociale verbinding en het verwerven van kennis en vaardigheden. Kinderen zijn betrokken en kunnen gemotiveerd werken en spelen wanneer zij zich op hun gemak voelen. Welbevinden staat bij ons bovenaan, wij vinden het belangrijk dat kinderen gelukkig zijn. Jezelf kunnen zijn en lekker in je vel zitten, is voorwaardelijk om te tot leren te komen. Kinderen leren de wereld om zich heen herkennen en begrijpen, dit bevorderen wij middels spel. Het samen met de kinderen ontwikkelen van een rijke betekenisvolle leeromgeving lokt uit tot spel. Spelen is de meest natuurlijk bezigheid van jonge kinderen en van spelen leren ze over zichzelf, over de ander en over de wereld om zich heen.
Wij zijn vorig schooljaar gestart met de methode Onderbouwd bij de kleuters. Onderbouwd volgt kleuters in hun ontwikkeling door middel van spelaanbod. Het educatieve ontwikkelingsmateriaal wordt door middel van effectieve korte instructie aangeboden, waarbij de handpoppen centraal staan. Elk kind kan werken en leren op het niveau waar het kind op dat moment aan toe is. Zo wordt het mogelijk de kleuters voor langere tijd eigenaar te laten zijn van hun eigen leerproces. Het kind leert het verschil kennen tussen spelend leren en lerend spelen.
Door de rijke thematische leeromgeving gaan onze jonge kinderen uit betrokken- en nieuwsgierigheid leren hoe ze antwoorden op hun vragen kunnen vinden en samen situaties uit de wereld om hen heen ontdekken en nabootsen.