<a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/3418f8d2-188d-490e-88d6-436f8aba8b8a" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Behalve vakleerkrachten kunnen we bogen op een heleboel expertise in ons team. Binnen onze school worden de volgende functies vervuld:
- leerkracht
- teamleider
- directeur
- deskundige bewegingsonderwijs
- administratief medewerker
- conciërge
Taken die worden uitgevoerd zijn:
- ICT- ambassadeurs
- leraren met een speciale taak
In ons SOP (School Ondersteunings Profiel) staat hierover meer.
Wij geven ons onderwijs vorm door gebruik te maken van ambachtelijke vaardigheden en het vakmanschap van leerkrachten, ondersteund door eigentijdse methodes. Hierdoor zorgen we voor basisaanbod dat recht doet aan het curriculum en de tule/SLO doelen, passend bij de aandacht per vakgebied en per groep die nodig is. Hierdoor kunnen wij verantwoord en beredeneerd variëren in onderwijstijd per vakgebied en houden wij ons niet aan een strak rooster.
Wij geven ons onderwijs vorm door gebruik te maken van ambachtelijke vaardigheden en het vakmanschap van leerkrachten, ondersteund door eigentijdse methodes. Hierdoor zorgen we voor basisaanbod dat recht doet aan het curriculum en de tule/SLO doelen, passend bij de aandacht per vakgebied en per groep die nodig is. Wij gebruiken Cito-toetsen om het rendement van ons onderwijs te meten. Hierdoor kunnen wij verantwoord en beredeneerd variëren in onderwijstijd per vakgebied en houden wij ons niet aan een strak rooster.
Wij gaan in gesprek met ouders die hun kind graag bij ons op school zouden willen aanmelden, ongeacht de ondersteuningsbehoefte van het kind. In gesprek met ouders stemmen we af en bekijken we zorgvuldig of wij het onderwijs en de ondersteuning kunnen bieden die hun zoon of dochter nodig heeft. Indien dit niet het geval is, kijken we altijd samen met ouders naar een passend alternatief.
Bent u ook geïnteresseerd in het bestuursondersteuningsprofiel? Dat is te vinden op https://www.kerobei.nl/ouder-kind/passend-onderwijs
Het protocol schorsing en verwijdering kunt u vinden op https://www.kerobei.nl/ouder-kind/passend-onderwijs
Toekomstig aanbod aan extra ondersteuning
Ook dit schooljaar werken wij samen met BCO (Onderwijsadvies- en ondersteuning) om leerlingen met extra ondersteuningsbehoeften nog beter te kunnen begeleiden. Dit op basis van collegiale consultaties (periodiek), observaties en meedenken over de begeleiding in de groep.
We werken samen met de peuterspeelzaal die in ons gebouw gehuisvest is. De teamleider van de onderbouw brengt observatiebezoeken aan de speelzaal en overlegt met de pedagogisch medewerkers. Uiteraard altijd in overleg met ouders.
Hierdoor kunnen we zo maximaal mogelijk aansluiten, vanaf dag 1, bij de leerlingen die onze school gaan bezoeken. Het overdrachtsgesprek vindt ook samen met de teamleider plaats, indien gewenst/mogelijk.