Wat is de klachtenregeling?
Overal waar gewerkt wordt, zijn wel eens misverstanden. Af en toe worden er zelfs fouten gemaakt. Het is belangrijk deze zaken in eerste instantie te bespreken met de direct betrokkene / groepsleerkracht. U en uw kind zullen hierbij altijd serieus genomen worden en er zal naar de best mogelijke oplossing gezocht worden. Mocht u het gevoel hebben, dat er geen gezamenlijk goede oplossing gevonden wordt, dan is het mogelijk met het managementteam (MT) van de school erover te spreken.
Wanneer u niet tot een oplossing van het probleem kunt komen in overleg met groepsleerkracht en/of het managementteam van de school, is het mogelijk gebruik te maken van de vertrouwenspersoon van de school. In overleg met de vertrouwenspersoon wordt bekeken wat er gedaan moet worden, wie moet worden ingeschakeld om tot een oplossing te komen. Als het nodig is, kan de interne contactpersoon u doorverwijzen naar het bevoegd gezag (Collega van bestuur Fortior) of een van de externe vertrouwenspersonen.
Voor de Stichting Fortior zijn dit: Mevrouw Ine Seegers, verbonden aan Onderwijsadvies BCO en de aan de GGD verbonden vertrouwenspersonen, bereikbaar via het secretariaat van de GGD. De externe vertrouwenspersoon zal u begeleiden bij het realiseren van een oplossing, dan wel begeleiden bij het indienen van een klacht bij het bevoegd gezag of de klachtencommissie, en informeren over de procedure van handelen.
De school is aangesloten bij een landelijke klachtencommissie ”Onderwijsgeschillen”. Op iedere school is een exemplaar van de klachtenregeling "Onderwijsgeschillen voor Stichting Fortior" beschikbaar.
Adressen en telefoonnummers: GGD Limburg Noord Secretariaat gezondheid Drie Decembersingel 50 5921 AC Venlo-Blerick Tel.: 088-1191291
BCO Mw. Ine Segers Wylrehofweg 11 5912 PM Venlo Tel.: 077-3519284 Onderwijsgeschillen Postbus 85191 3508 AD Utrecht Tel.: 030-2809590
Email: info@onderwijsgeschillen.nl