Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbare schoolweging en leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/3418f8d2-188d-490e-88d6-436f8aba8b8a" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
In de kleuterbouw werken we met combinatiegroepen 1-2. Oudste kleuters zijn maatjes voor instromende kleuters.
In de andere groepen is het leerlingenaantal per leeftijdsgroep bepalend voor de groepssamenstelling. Jaarlijks wordt gekeken hoe we de leerlingen zo evenwichtig mogelijk kunnen verdelen over de groepen. Bij de samenstelling van de groepen wordt rekening gehouden met kindkenmerken en met onderwijsinhoudelijke aspecten.
Gedragsondersteuning
We hebben als team de kanjertraining gevolgd en onderhouden dit. Vier leerkrachten zijn gecertificeerd rots en water trainer. Deze training wordt elk jaar voor een groep meisjes en voor een groep jongens uit de bovenbouw onder schooltijd gegeven.Een aantal leerkrachten zijn opgeleid tot gedragsspecialist.Naast algemene teamkennis over de diverse ontwikkelingsstoornissen heeft iedereen de cursus autisme in de klas gevolgd.Daardoor kunnen we leerlingen met ADHD, ADD en of kenmerken binnen het autismespectrum goed begeleiden.
Leesbegeleiding
De intern begeleider is daarnaast dyslexiespecialist .Zij stuurt de dyslexiesignalering aan en zorgt dat er tijdig goede interventies ingezet worden Zoals logopedie, de leesklas, leesbegeleiding via zorgverzekering. De extra leesbegeleiding voor leerlingen met dyslexie wordt tot en met groep 8 geboden.
Rekenbegeleiding
Een van de leerkrachten is rekenspecialist en begeleidt leerkrachten hierij.
Begeleiding plusleerlingen
Naast gewone differentiatie worden projecten aangeboden m.b.v. wetenschap en techniek