Wat is de klachtenregeling?
Klachtenregeling
Wij vinden het belangrijk om eventuele problemen in eerste instantie te bespreken met de direct betrokkene / groepsleerkracht. Ouders en hun kind zullen hierbij altijd serieus genomen worden en er zal naar de best mogelijke oplossing gezocht worden. Mocht daarna echter het gevoel bestaan dat er geen gezamenlijk goede oplossing gevonden wordt, dan is het mogelijk hierover te spreken met het management van de school. Wanneer ook dit niet tot een oplossing van het probleem leidt, is het mogelijk gebruik te maken van de interne contactpersoon van de school. Voor onze school is dit Joyce Aerdts.
In overleg met de interne contactpersoon wordt bekeken wat er gedaan moet worden, wie moet worden ingeschakeld om tot een oplossing te komen. Als het nodig is, kan de interne contactpersoon u doorverwijzen naar het bevoegd gezag en/of een van de externe vertrouwenspersonen.
Voor de Stichting Fortior zijn dit: Mevrouw Marianne Brugge, verbonden aan Onderwijsadvies BCO en de aan de GGD verbonden vertrouwenspersonen, bereikbaar via het secretariaat van de GGD. De externe vertrouwenspersoon zal de ouders begeleiden bij het realiseren van een oplossing, dan wel begeleiden bij het indienen van een klacht bij het bevoegd gezag of de klachtencommissie, en informeren over de procedure van handelen.
De school is aangesloten bij een landelijke klachtencommissie ”Onderwijsgeschillen”. Op iedere school is een exemplaar van de klachtenregeling Onderwijsgeschillen voor Stichting Fortior beschikbaar.
Adressen en telefoonnummers:
GGD Limburg Noord - Secretariaat gezondheid
Drie Decembersingel 50
5921 AC Venlo-Blerick
Tel.: 088-1191291
BCO
Wylrehofweg 11
5912 PM Venlo
Tel.: 077-3519284
Onderwijsgeschillen
Postbus 85191
3508 AD Utrecht
Tel.: 030-2809590
Email: info@onderwijsgeschillen.nl