Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbare schoolweging en leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/3418f8d2-188d-490e-88d6-436f8aba8b8a" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Het onderwijs kan op verschillende manieren georganiseerd worden. De school kiest zelf hoe leerlingen worden gegroepeerd en wat de invulling is van de beschikbare onderwijstijd. Soms zijn er op de school extra middelen die helpen bij het organiseren van het onderwijs.
De kinderen van groep 1 en 2 worden gevolgd middels het Digikeuzebord, dat gebaseerd is op de SLO doelen. Dus deze leer- en ontwikkeldoelen zijn leidend bij de invulling van de leertijden en de inroostering.
Eén van onze "parels" is Mindfulness. In ons Speelleercentrum starten in de peutergroepen al met Mindfulness, kinderen leren van meet af aan om te gaan met gevoelens van zichzelf en van anderen.
Wij vinden het erg belangrijk dat de leertijd effectief wordt besteed. De leertijd is immers essentieel voor de ontwikkeling van onze leerlingen. We passen het lesrooster dan ook regelmatig aan op de behoefte van de groepen en de leerlingen. Dit geldt voor de cognitieve vakken, maar zeker ook voor de creatieve vakken en de talentontwikkeling van onze leerlingen. Bijvoorbeeld Engels, Mindfulness en Theater zijn daarom structureel ingeroosterd!
De zorgroute is erop gericht om leerlingen te herkennen in wie ze zijn, wat ze kunnen en nodig hebben om zich zo optimaal mogelijk te ontwikkelen. Het is een werkwijze die de kwaliteit van het onderwijs en de begeleiding voor alle kinderen beoogt te verbeteren. Het maakt passend onderwijs en doeltreffende leerlingbegeleiding compleet.
Wij bieden leerlingen die zorg nodig hebben ondersteuning. Dit geldt voor leerlingen die boven de norm presteren en leerlingen die onder de norm presteren. Binnen onze school werken wij met verrijkingsgroepen, waarin kinderen cognitief uitgedaagd worden om te ‘leren leren’.
Toekomstig aanbod aan extra ondersteuning
In ontwikkeling: aanbod voor hoogbegaafde leerlingen (Denk hierbij aan doelen als ontmoeting met gelijkgestemden om in ontwikkeling te komen en te blijven) > Flexklas.
Kinderen met een risico op achterstanden krijgen via speciale programma’s extra aandacht voor hun ontwikkeling. Zo kunnen ze goed van start op de basisschool. Voorschoolse educatie wordt aangeboden op peuterspeelzaal de Pionier. Vroegschoolse educatie wordt gegeven in groep 1 en 2 van de basisschool. Schoolbesturen werken hiervoor samen met het gemeentebestuur. Binnen ons speelleercentrum hebben we beschikking over onze eigen tutor. Een tutor biedt ondersteuning in taal en andere ontwikkelingsgebieden in groep 1 en 2. Met als doel om net dat beetje extra zodat vroegtijdige achterstand wordt voorkomen of gewoon om extra te ondersteunen. Op een interactieve manier “samen spelend leren”. In kleine groepjes leren we samen en van elkaar! Wij vinden ouderbetrokkenheid belangrijk binnen ons speelleercentrum daarom betrekken wij u graag bij het leerproces van uw zoon of dochter.
Wij werken intensief samen met kinderopvang Partou en Peuterspeelzaal de Pionier. Beiden zijn gehuisvest in ons gebouw !