Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbare schoolweging en leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/3418f8d2-188d-490e-88d6-436f8aba8b8a" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
De school heeft een taal-, een reken- en een meer- en hoogbegaafdheidscoördinator. Ook heeft de school een pestcoördinator en een vertrouwenspersoon voor de leerlingen.
Daarnaast is er een locatiecoördinator, die op dinsdag en vrijdag aanwezig is.
Binnen de school is het voor een enkele leerling mogelijk om aan te sluiten bij een andere groep dan de eigen groep. Dit wordt gedaan wanneer de leerling qua niveau beter past en leert bij het niveau in een andere groep.
Samen met de ambulante begeleiding binnen onze school zijn wij in staat om leerlingen met een licht gedragsprobleem te ondersteunen. Aanvullend werken wij binnen ons samenwerkingsverband waar nodig samen met het OPCD te Meppel.
Toekomstig aanbod aan extra ondersteuning
Door het gebruik van de doelen die wij hebben opgesteld in het systeem van "Mijn leerlijn" kunnen wij leerlingen goed volgen. Wij weten wat ze kunnen. Daardoor weten wij goed op welke doelen zij zich moeten richten om zich verder te kunnen ontwikkelen.
Het komend schooljaar 2022-2023 gaan we ons scholen in het verbeteren van de didactiek daar omheen.
Doordat we een Kindcentrum zijn is het mogelijk om ook de peuters te betrekken bij het aanbod in schoolbrede thema's en de feesten die we gezamenlijk vieren. De organisatie daarvan wordt zodanig opgezet dat er een doorgaande lijn bestaat vanaf het aanbod voor de peuters naar het onderwijs.
Onze school is geen specifieke VVE-school. We werken met taal in de voor- en vroegschoolse educatie samen met onze peuterspeelzaal, andere scholen en kindcentra binnen de gemeente.