Wat is de klachtenregeling?
Het is voor de school belangrijk dat kinderen en ouders/verzorgers tevreden zijn over de kwaliteit van het onderwijs. Toch komt het voor dat u als ouder/verzorger niet tevreden bent over de begeleiding van uw kind of van uzelf.
Heeft u vragen, wensen, zorgen of klachten dan bent u welkom bij de leerkracht van uw kind. In een goed gesprek met hem of haar kunnen kleine problemen veelal worden opgelost. Mocht u er samen niet goed uitkomen, dan kunt u een afspraak maken met de directeur. Mocht ook dat niet tot een oplossing leiden, dan kunt u zich wenden tot het bevoegd gezag: u kunt contact opnemen met de bestuurder, de heer drs. J.R. van Leeuwen: Stichting CPOV, Landjuweel 16-5, 3905 PG Veenendaal.
Voor verstoorde relaties in de onderlinge omgang, waarbij (een) leerling(en) is/zijn betrokken, is een vertrouwenspersoon op schoolniveau aangesteld. Voor onze scholen zijn dat de internbegeleiders.
De vertrouwenspersoon verwijst eventueel door naar de bovenschoolse vertrouwenspersoon. Deze bovenschoolse vertrouwenspersoon kan ook worden ingeschakeld bij verstoorde relaties in de onderlinge omgang tussen leerkrachten. De door het bestuur benoemde vertrouwenspersoon is: Mevrouw drs. A. Rijken-Hoevens Vondellaan 63906 EA Veenendaal T: 0318- 522033 E-mail: rijkenhoevens@gmail.com.
Wanneer klachten niet op een bevredigende manier worden opgelost kunt u terecht bij de onafhankelijke klachtencommissie waarbij wij als stichting zijn aangesloten: Stichting Geschillencommissies Bijzonder Onderwijs (GCBO)Postbus 3943440 AJ WOERDEN T: 070- 3861697 E-mail: info@gcbo.nlwww.gcbo.nl.
Deze commissie onderzoekt de klacht en adviseert hierover het bevoegd gezag (het bestuur). Tevens geeft de klachtencommissie gevraagd en ongevraagd advies aan het bevoegd gezag over:
- (on-)gegrondheid van een klacht;
- het nemen van maatregelen;
- overige door het bevoegd gezag te nemen besluiten.
De klachtencommissie neemt, ter bescherming van de belangen van alle direct betrokkenen, de grootst mogelijke zorgvuldigheid in acht bij de behandeling van een klacht. Tevens zijn de leden verplicht tot geheimhouding van alle zaken die zij in hun hoedanigheid als lid vernemen. Jaarlijks brengt de klachtencommissie aan het bevoegd gezag schriftelijk verslag uit van haar werkzaamheden.