Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbare schoolweging en leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/3418f8d2-188d-490e-88d6-436f8aba8b8a" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Het onderwijs kan op verschillende manieren georganiseerd worden. De school kiest zelf hoe leerlingen worden gegroepeerd en wat de invulling is van de beschikbare onderwijstijd. Soms zijn er op de school extra middelen die helpen bij het organiseren van het onderwijs.
Hoewel wij de focus op de basisvaardigheden (rekenen, taal, burgerschap en digitale geletterdheid) onderschrijven, willen wij niet dat dit tot verschraling en versmalling van ons onderwijs leidt. Ook willen wij ‘onderwijzen voor de toets’ voorkomen. Dat leidt namelijk ook tot verschraling en versmalling van het onderwijsaanbod. Wij willen kinderen toerusten en aanmoedigen om ‘in’ en ‘met’ de wereld te bestaan, en om dat zelf te doen. We streven naar een goede balans tussen aandacht voor kwalificatie, socialisatie en persoonsvorming.
We streven voor al onze leerlingen een breed onderwijsaanbod en een samenwerkende leef- en ontwikkelomgeving na. Een breed onderwijsaanbod leidt tot meer gelijke kansen voor alle kinderen. In dit licht kent onze school ook een actief armoedebeleid waarmee we proberen ongelijkheid door armoede te minimaliseren.
Hoewel wij de focus op de basisvaardigheden (rekenen, taal, burgerschap en digitale geletterdheid) onderschrijven, willen wij niet dat dit tot verschraling en versmalling van ons onderwijs leidt. Ook willen wij ‘onderwijzen voor de toets’ voorkomen. Dat leidt namelijk ook tot verschraling en versmalling van het onderwijsaanbod. Wij willen kinderen toerusten en aanmoedigen om ‘in’ en ‘met’ de wereld te bestaan, en om dat zelf te doen. We streven naar een goede balans tussen aandacht voor kwalificatie, socialisatie en persoonsvorming.
We streven voor al onze leerlingen een breed onderwijsaanbod en een samenwerkende leef- en ontwikkelomgeving na. Een breed onderwijsaanbod leidt tot meer gelijke kansen voor alle kinderen. In dit licht kent onze school ook een actief armoedebeleid waarmee we proberen ongelijkheid door armoede te minimaliseren.
Gedragsspecialist
Het is mogelijk dat de school extra aanbod organiseert voor het jonge kind. Die extra aandacht is bijvoorbeeld beschikbaar in samenwerking met de peuterspeelzaal, het kinderdagverblijf of in de groepen 1 en 2 van de basisschool. Het doel is om te zorgen voor een goede start op de basisschool.