Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbare schoolweging en leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/3418f8d2-188d-490e-88d6-436f8aba8b8a" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Hoe geven wij les in groep 1 en 2?
In de kleutergroepen ligt de nadruk op het spelen en spelenderwijs leren. Kleuters leren met hun handen, het hoofd en hun hart.Op een creatieve manier leert een kind zo zichzelf en de wereld te ontdekken.
We werken met thema’s, die aansluiten bij de belevingswereld van kleuters, bijvoorbeeld de herfst, Sinterklaas, de brandweer. Alle activiteiten worden aangepast aan zo’n thema.
Er is veel aandacht voor taal, omdat dit de basis is voor al het andere leren.
Hoe geven wij les in groep 3-8?
Vanaf groep 3 leren kinderen lezen, rekenen, schrijven e.d. Als een leerling in groep 5 zit, komen de zaakvakken erbij (aardrijkskunde, natuuronderwijs en geschiedenis). Vanaf groep 6 wordt er ook huiswerk gegeven.
In alle leerjaren volgen we de ontwikkeling van uw kind nauwgezet. Dit gebeurt door het afnemen van toetsen (op leergebied, maar ook op sociaal gebied).
We werken met een basisarrangement, een intensief basisarrangement en een verdiept basisarrangement. Ieder arrangement sluit zo zoveel mogelijk aan bij het niveau van elke leerling.
Het uitgangspunt van handelen in de groep is het basisarrangement. De indeling van de kinderen over de verschillende arrangementen wordt in ieder geval 2 keer per jaar geëvalueerd en desgewenst aangepast maar ook een tussentijdse aanpassing is mogelijk.