Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbare schoolweging en leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/3418f8d2-188d-490e-88d6-436f8aba8b8a" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
De lessen spel en bewegingsonderwijs (Gymnastiek) worden gegeven door medewerkers van Sportservice Ede. Dit zijn bevoegde leerkrachten bewegingsonderwijs, die regelmatig bijscholen en van de modernste didactiek op de hoogte zijn.
We hebben geen vaste muziekleraar. We vinden muziek echter belangrijk en proberen jaarlijks voor enkele groepen een muziekdocent in te huren die specifieke lessen geeft.
De vakleerkracht bewegingsonderwijs is ook twee keer per week tijdens de middagpauze aanwezig. Hij daagt de leerlingen uit tot verschillende bewegingsvormen (spelen) waar de leerlingen vrijwillig aan deel kunnen nemen.
De vakken rekenen, taal en motoriek worden zowel aangeboden tijdens kringactiviteiten en speel/werklessen.
We willen de leertijd effectief besteden. We plannen voldoende leertijd, zodat de leerlingen zich het leerstofaanbod eigen kunnen maken.
We laten de basisvakken, lezen, taal en rekenen elke dag voldoende aan bod komen, maar vergeten daarbij ook niet tijd te maken voor het sociaal-emotioneel leren en het ontwikkelen van de creatieve talenten van onze kinderen.
Onze school richt zich in principe op het geven van de basisondersteuning. Hiermee geven we de kinderen een stevig fundament mee voor de verdere schoolloopbaan.
In specifieke gevallen zetten we in op het geven van extra ondersteuning in de klas/school, met name voor kinderen met:
- lees- en spellingproblemen: Taalspecialist, RT
- rekenproblemen: Rekenspecialist, RT
- gedragsproblematiek: Gedragsspecialist
- meer- of hoog begaafdheid: HB specialist en plusklas.
Als dit niet voldoende is wordt er samen met het ondersteuningsteam van de school nagedacht over zwaardere vormen van hulp.