Openbare Basisschool De Braskörf

Cornelis Jetseslaan 13 9646 DC Veendam

Schoolfoto van Openbare Basisschool De Braskörf

Het team

Toelichting van de school

De medewerkers zijn zeer tevreden, voelen zich zeer betrokken bij hun school, voelen zich zeer betrokken bij hun team, zijn zeer loyaal aan hun school en zijn zeer tevreden met de school waar ze werken als werkgever.

Vakleerkrachten op deze school

Hoe wordt vervanging geregeld?

De school werkt net als andere OPRON scholen samen met Slim Personeelsbemiddeling. Deze instantie verzorgt de vervangingen met betrekking tot het verlof van de teamleden in overleg met de directeur.

 

Medewerkers op deze school (instellingsniveau)

Hoe is de verdeling mannen en vrouwen?

Bron

Wat is de leeftijd van de teamleden?

Bron

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bron

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Toelichting van de school

 

Klasindeling

  • Leerstofjaarklassen
  • Combinatiegroepen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Bron

Leerjaar 3 t/m 8

Bron

Extra mogelijkheden op deze school

Extra ondersteuning van de leerlingen

Toelichting van de school

De school heeft een aanpak voor begaafde leerlingen.
De school isin staat om  kinderen met eenontwikkelingsperspectief te begeleiden.
De school is in staat omleerlingen met stoornissen in het autistisch spectrum te begeleiden met behulpvan externe ondersteuning. 
De school heeft een aanpakvoor leerlingen met DCD (Developmental Coördination Disorder).
De school is in staat om leerlingen met een Taalontwikkelingsstoornis(TOS) te begeleidenmet behulp van extra ondersteuning.
De school is in staat omleerlingen met een gedragsprobleem onderwijs te kunnen bieden.
De school is in staat omleerlingen met werkhoudingsproblemen onderwijs te kunnen bieden.
De school kan via externe instanties zorgen voor hulp in de thuissituatie.

De ambitie van de school is om de leerlingen zo dequaat mogelijk te begeleiden in hun ontwikkelingsproces.
De zorg die de school kan bieden is mede afhankelijk van de mogelijkheden en middelen die de school ter beschikking heeft of door externen ter beschikking worden gesteld.
De ondersteuning die de school vraagt aan externen o een leerling te kunnen begeleiden moet door hen praktisch kunnen worden ingevuld. Dit is een voorwaarde om kinderen met bepaalde ondersteuningsbehoeftenop school te kunnen begeleiden.
Het kunnen plaatsen van leerlingen hangt ooksamen met de omstandigheden in de groep. Het aantal leerlingen is medebepalendof de gevraagde zorg ook geboden kan worden.
Ook de aanwezige leerlingen die al extra onderwijsondersteunings behoeften hebben, vormen mede een uitgangspunt om meerdere leerlingen met extra ondersteuningsbehoeften aan te nemen. Hierbij wordt uitgegaan van het kunnen bieden vaneen realistisch perspectief met betrekking tot de haalbaarheid van een eventuele plaatsing op de school. Het gevolg hiervan is dat niet alle leerlingen met genoemde ondersteuningsbehoeften plaatsbaar zullen zijn. Hierbij wordt niet alleen gekeken naar eventuele plaatsing in een bepaalde groep, maar ook of dit op schoolniveau haalbaar is.
Daarnaastis de vorm van externe hulp die moet worden geboden medebepalend voorplaatsing. Met name de gedragscomponent van de leerling is bepalend voor de reikwijdte van de zorg die de school kan bieden.Het uitgangspunt om te kunnen beoordelen of de leerling plaatsbaar is, is dat er een goede diagnose is gesteld, daarna wordt bekeken of er aan de eventuele randvoorwaarden kan worden voldaan. 
Om een gedegen afweging te kunnen maken over de eventuele plaatsing van een leerling is het belangrijk dat de schoolvroegtijdig de juiste informatie ontvangt van de peuterspeelzalen/kinderdagverblijvenen de ouders/verzorgers. 

Welke specialisten ondersteunen op deze school?

Terug naar boven