Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare scholen: <b>alle basisscholen</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/00b49709-bc09-4503-9945-fe4292ce5dd7" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Verdeling naar leerjaar en leeftijd toont hoe de leerlingen op deze school zijn verdeeld naar leerjaar en naar leeftijd. Ook wordt de verdeling van de leerlingen vergeleken met de verdeling van de leerlingen op een vergelijkbare school.
Op onze school zijn onderwijs en opvang goed op elkaar afgestemd. We werken hierin samen met de organisatie Kind en Co Ludens. De groepen 1 en 2 gaan naar de buitenschoolse opvang (BSO) binnen ons gebouw. De kinderen van de midden- en bovenbouw lopen samen met de begeleiders naar de BSO van de Cremertuin. Ouders kunnen hun kind(eren) zelf aanmelden voor de opvang, middels een mail naar:
info@kindencoludens.nl
of bellen naar 030-2567070
Verlengde Schooldag indien uw kind op de wachtlijst staat
Ouders van kinderen die op de wachtlijst van Kind en Co Ludens staan, hebben samen de Verlengde Schooldag opgericht. Op maandag, dinsdag en donderdag blijven de jongste kinderen (groep 1, 2 of 3) tot 17.00 uur op school. Alle ouders participeren binnen het rooster en er wordt geen vergoeding betaald. Neem voor meer informatie contact met school op.
Voorschoolse opvang van 7.30 uur tot 8.30 uur is structureel mogelijk bij voldoende belangstelling (6 of meer kinderen), mits wij een medewerker beschikbaar hebben. Hiervoor worden kosten in rekening gebracht.
Veiligheid
We hebben een Integraal Veiligheidsbeleid waarin de volgende onderdelen opgenomen zijn:
- Schoolveiligheidsbeleid
- Ontruimingsplan
- Protocol medisch handelen
- Pestprotocol
- Stappenplan pedagogische maatregel
- Gebruik internet en e-mail voor de leerkracht
- Gebruik internet voor de leerlingen
Op beide locaties staat de map Integraal Veiligheidsbeleid in de koffiekamer (zie bijlage)
We beschikken over een registratiesysteem: de leerkracht registreert incidenten en ongevallen. De coördinator BHV (of de IB-er) en de BHV-ers analyseren jaarlijks de gegevens en stellen, in overleg met de directie, verbeterpunten vast. We voorkomen incidenten en ongevallen middels school- en klassenregels (er zijn pleinregels en gedragsregels). Deze regels worden ook daadwerkelijk gehanteerd.
We beschikken daarnaast over de methode Kanjertraining voor de sociaal-emotionele ontwikkeling. De lessen sociaal-emotionele ontwikkeling staan in het teken van de ontwikkeling van goed (passend) gedrag. Ouders worden één keer per jaar uitgenodigd om een Kanjerles bij te wonen.
Incidenten en ongevallen worden in eerste instantie afgehandeld door de leerkracht. Als zaken niet opgelost kunnen worden, wordt de bouwcoördinator of de directeur betrokken bij de afhandeling. Ook ouders worden betrokken bij de aanpak van incidenten en ongevallen. We beschikken over een protocol ongewenst gedrag (zie bijlage voor onze regels m.b.t. schorsing en verwijdering). De ouders (compacte vragenlijst) en de leerkrachten (compacte vragenlijst en (RI&E) worden eens in de vier jaar bevraagd op veiligheidsaspecten.
De veiligheid van de leerlingen wordt jaarlijks gemonitord met het gevalideerd instrument: Kanvas. De gegevens worden aangeleverd bij de Inspectie van het Onderwijs. We beschikken over een klachtenregeling (zie bijlage), externe en interne vertrouwenspersonen. We beschikken nog niet over een veiligheidscoördinator. De school beschikt over 7 BHV'ers.