Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbare schoolweging en leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/3418f8d2-188d-490e-88d6-436f8aba8b8a" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Om onze grote school van 25 groepen overzichtelijk te houden, is de school opgedeeld in drie deelscholen. Deze zijn herkenbaar aan een eigen kleur; blauw, paars of groen. Op de begane grond zijn alle zeven kleutergroepen gehuisvest. Op de eerste verdieping zijn de leerjaren verdeeld over de deelscholen: in de blauwe deelschool zitten de groep 3 en 4, in de paarse deelschool de groepen 7 en 8 en in de groene deelschool de groepen 5 en 6.
Over bewegingsonderwijs en het buitenspelen volgt nu een korte toelichting:
Bewegingsonderwijs: In de kleutergroepen krijgen de kinderen bewegingsonderwijs van hun eigen leerkracht. Vanaf groep 3 krijgen alle klassen 2 keer per week les van onze vakleerkracht bewegingsonderwijs. De school heeft een eigen gymzaal en een speellokaal in het gebouw.
In de ochtend- en middagpauze is er een leuk en gevarieerd sport- en spelaanbod voor de kinderen om te (leren) spelen en maken ze kennis met verschillende activiteiten.
Bij de onderwijstijd van leerjaar 1 en 2 zijn de kinderen bij zelfstandig werken bezig met activiteiten die met taal, rekenen, creativiteit, motoriek of spel te maken hebben.
Bij de groepen 3 t/m 8 hebben we er voor gekozen om dit niet als apart onderdeel te benoemen. Alle tijd voor taal, rekenen etc. staat bij het eigen vakgebied. Natuurlijk werken de kinderen uit deze groepen ook regelmatig zelfstandig aan de weektaak, waar alle vakken in terug komen.
De komende jaren wil de school zich inzetten op het borgen en behouden van een sterke basis. In het Schoolondersteuningsplan (SOP) staat beschreven wat de grenzen aan de mogelijkheden in ondersteuning van De Oase zijn. We streven naar een zorgvuldige uitvoering van het SOP, om daarmee recht te doen aan een fijne en goede leerontwikkeling van ieder kind.
Toegang tot de peuterspeelzaal betekent niet automatisch toelating tot de basisschool. Dat gaat immers via het centrale aanmeldsysteem in de stad Utrecht.
Wanneer kinderen overstappen naar De Oase, vindt er een "warme overdracht" plaats tussen een medewerker van de peuterspeelzaal en de school.