De Oase

Belcampostraat 9 3544 NE Utrecht

  • Schoolfoto van De Oase
  • Schoolfoto van De Oase
  • Schoolfoto van De Oase
  • Schoolfoto van De Oase

Het team

Alle personeelsleden van de school vormen samen het team. Zowel de leerkrachten voor de klas, als het niet onderwijzend personeel. Vaak zijn er op een school specialisten aanwezig die extra ondersteuning bieden aan leerlingen die dit nodig hebben. Elke school kent daarin een eigen aanpak. Hoe het team is samengesteld en hoe de school bijvoorbeeld vervanging regelt? Dat kan alleen de school je vertellen.

Vakleerkrachten op deze school

Hoe wordt vervanging geregeld?

Soms heeft een leerkracht verlof of kan wegens ziekte niet naar school komen. 

Met het huidige lerarentekort kunnen wij helaas niet garanderen dat alle groepen altijd bemand zijn. We proberen de gevolgen voor de kinderen zo beperkt mogelijk te houden. Bij ziekte of afwezigheid van een leerkracht wordt eerst gekeken of er collega’s zijn die door een extra ruime aanstelling de groep over kunnen nemen. Als dat niet zo is, nemen we contact op met een organisatie die invallers levert. Soms is er iemand beschikbaar, regelmatig ook niet. Invallers die goed functioneren, worden tegenwoordig snel benaderd om bij een school in dienst te komen.

Een volgende mogelijkheid is om te kijken naar de beschikbaarheid van parttimers binnen school. Pas daarna wordt gekozen om een groep te verdelen over andere groepen. Dit is natuurlijk verre van ideaal, maar een haalbare oplossing voor een school als De Oase. De schoolleiding, IB-ers en vakleerkrachten hebben hun eigen belangrijke functie. Zij worden daarom zeer beperkt ingezet om groepen over te nemen. Stagiaires worden ook af en toe voor de groep gezet. Dit is alleen het geval bij stagiaires die al in hun eindfase van de opleiding zitten, hier geschikt voor zijn en als er achterwacht aanwezig is.

Mocht dit allemaal niet haalbaar zijn, zal de school vragen om de kinderen een dag thuis te houden. Ouders worden hierover geïnformeerd via Social Schools.

Directie van de school

Medewerkers op deze school (instellingsniveau)

Hoe is de verdeling mannen en vrouwen?

Bron

Wat is de leeftijd van de teamleden?

Bron

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bron

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Toelichting van de school

Om onze grote school van 25 groepen overzichtelijk te houden, is de school opgedeeld in drie deelscholen. Deze zijn herkenbaar aan een eigen kleur; blauw, paars of groen. Op de begane grond zijn alle zeven kleutergroepen gehuisvest. Op de eerste verdieping zijn de leerjaren verdeeld over de deelscholen: in de blauwe deelschool zitten de groep 3 en 4, in de paarse deelschool de groepen 7 en 8 en in de groene deelschool de groepen 5 en 6. 

Over bewegingsonderwijs en het buitenspelen volgt nu een korte toelichting:

Bewegingsonderwijs: In de kleutergroepen krijgen de kinderen bewegingsonderwijs van hun eigen leerkracht. Vanaf groep 3 krijgen alle klassen 2 keer per week les van onze vakleerkracht bewegingsonderwijs. De school heeft een eigen gymzaal en een speellokaal in het gebouw.

In de ochtend- en middagpauze is er een leuk en gevarieerd sport- en spelaanbod voor de kinderen om te (leren) spelen en maken ze kennis met verschillende activiteiten. 

Klasindeling

  • Leerstofjaarklassen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Toelichting van de school

Bij de onderwijstijd van leerjaar 1 en 2 zijn de kinderen bij zelfstandig werken bezig met activiteiten die met taal, rekenen, creativiteit, motoriek of spel te maken hebben.

Bij de groepen 3 t/m 8 hebben we er voor gekozen om dit niet als apart onderdeel te benoemen. Alle tijd voor taal, rekenen etc. staat bij het eigen vakgebied. Natuurlijk werken de kinderen uit deze groepen ook regelmatig zelfstandig aan de weektaak, waar alle vakken in terug komen.

Bron

Leerjaar 3 t/m 8

Bron

Extra mogelijkheden op deze school

Extra ondersteuning van de leerlingen

Toekomstig aanbod aan extra ondersteuning

De komende jaren wil de school zich inzetten op het borgen en behouden van een sterke basis. In het Schoolondersteuningsplan (SOP) staat beschreven wat de grenzen aan de mogelijkheden in ondersteuning van De Oase zijn. We streven naar een zorgvuldige uitvoering van het SOP, om daarmee recht te doen aan een fijne en goede leerontwikkeling van ieder kind.

Welke specialisten bieden extra ondersteuning op deze school?

Kwaliteitszorg en schoolplan

Aanbod voor het jonge kind

Toelichting van de school

Toegang tot de peuterspeelzaal betekent niet automatisch toelating tot de basisschool. Dat gaat immers via het centrale aanmeldsysteem in de stad Utrecht.
Wanneer kinderen overstappen naar De Oase, vindt er een "warme overdracht" plaats tussen een medewerker van de peuterspeelzaal en de school.

Terug naar boven